• waldesten16

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Milja skrev 2017-10-24 06:49:11 följande:

Tjuvtestade idag rd 11 men negativt... ville på något sätt vara förberedd om jag skulle börja blöda och så åker min man på jobbresa och är inte hemma på TD. Hoppas ännu på att det skulle kunna bli positivt till fredag som är TD men känns som hoppet sjönk ytterligare.

förstår din känsla. Men tycker du ska försöka hålla modet uppe tills din testdag eller om mensen kommer. Håller tummarna för dig !
  • waldesten16
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 18:48:24 följande:

Vet ni om sambon måste vara med vid återförandet av embryo? Min pojkvän har svårt att komma ifrån jobbet.

Jag var själv då min man tyvärr inte kunde. Gick bra fast visst hade man önskar att han var där
  • waldesten16

Pratade med rmc linköping idag och det blir tabletter primolout nor för att framkalla mens. Sen blir det letrozol från cykeldag 3 för att framkalla ägglossning samt otrivelle och återföring med fryst 5-dagars.

Nu hoppas jag att tiden går fort och inget strulat med mensen så man kan försöka igen ! Tankarna är redan så långt fram men försöker bromsa mig lite. Vänta och tålamod är inte my cup of the:) vill hoppa över denna perioden av väntan

• waldesten16
    frikenfröken skrev 2017-10-24 10:25:07 följande:

Fick besked från kliniken nu, blev bara ett till frysen i slutändan ändå. Känns sjukt tråkigt och vill bara gråta, vet att jag ska vara glad för att vi fått ett men eftersom vi inte ens fick in något denna månaden och de gav oss hopp om fler känns de bara skit.

Förstår hur du känner, man blir besviken. Men försök att inte låta detta trycka ner dig för mycket utan försök blicka framåt. Även om det är svårt och jobbigt.

Jag fick två till frysen, väntar nu på mensen ska komma så jag kan göra en fet. hade en återföring med en två dagars men det blev tyvärr inget med det.
  • waldesten16
    Azerp skrev 2017-10-24 10:40:44 följande:

Igår hoppade mensen igång ordentligt så ikväll tar jag första sprutan! Lite nervös men oxå förhoppningsfull.

Ni som gjort äggplock, hur många dagar sprutade ni innan? Förstår att det är olika för alla med skulle ändå vilja veta :)

Första omgången sprutade jag endast i 10 dagar med Gonal F.
    Andra omgången sprutade jag 17 dagar med Menopur.

Anledningen till att det blev fler dagar andra omgången var att de gav mig för låg dos i början och eftersom jag är i risk för överstimulering så ville de inte ge mig för hög dos. Hoppas det inte blir så många dagar för dig. Vilket läkemedel ska du använda?
    Hoppas det gick bra med sprutan igår.
  • waldesten16
    Milla8101 skrev 2017-10-25 09:36:37 följande:

Testade negativt idag. 4 försöket, man blir så jävla less på detta. Vi får se hur vi gör framöver, funderar på ÄD. Någon som har erfarenhet?

Beklagar att det inte gick vägen. Förstår din besvikelse
  • waldesten16
    Milla8101 skrev 2017-10-26 09:01:00 följande:

Hej

Är det nån som får väldigt ont på sidan av magen efter misslyckade försök alltså när mensen kommer igång! Har det nästan varje gång. Febrig, svettas o skit ont.

Jag hade det. Fick feber och kraftig mensvärk. Har fortfarande lite ont och då har jag slutat blöda.Blödde även betydligt mer än vad jag brukar och längre. Skönt att höra att det inte är bara jag som reagerade så.
  • waldesten16
    Milla8101 skrev 2017-10-26 10:17:33 följande:
    Eller hur, alltid skönt när det är fler. Mitt sitter alltid på vänster sida oxå!

Känns det bättre nu?

Ja det är bättre nu än vad det var, men är fortfarande öm i äggstocksregionen. Och till och från mensvärk. Var tvungen igår att både ta ägglossningstest och gravtest för att bara konstetera att inget gav utslag. Vilket det inte gjorde såklart. Men tankarna far runt så tillslut vet man varken till eller från.

Hur mår du? Hur ska du fortsätta nu?

• waldesten16
    Milla8101 skrev 2017-10-26 12:17:24 följande:
    Bra att dubbelkolla, man vet ju inte som sagt. Det händer så mycket i kroppen.

Detta var vårat 5 försök, har ju dåligt amh så det lutar åt att vi kör ÄD i Riga lr nått. Vi har inte hunnit diskutera det bara än.

Ni då?

Detta var vårt första försök, men andra äggplock. Första äggplocket fanns det inga ägg i mina ca 30 äggblåsor som de tömde.

Har två i frysen som jag hoppas att de klarar upptiningen. Ska äta tabletter för att framkalla mens och sedan letrozol för att säkerställa ägglossning.

Fem försök, förstår om det svider. Ja det är svårt att ta nästa beslut hur man går vidare. Inte alltid lätt. För en som inte har så bra koll, är det bättre att göra äggdonation i Riga jämfört med Sverige?

• waldesten16
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-26 19:16:59 följande:

Någon som vet om mensen efter ivf brukar vara sen? Jag brukar ha 27-32 dagar emellan nuförtiden, idag är det dag 34.

Vet inte, kan ju rubbas med tanke på alla hormoner. Jag får tabletter för att framkalla mens. Men jag har haft problem innan med långa cyklar ibland
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017