• Bli3ifamiljen

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-11-13 18:28:24 följande:
    Åh grattis! Vad roligt att höra! När har du testdatum?
    Jag har för mig det var 1 december, men kommer inte kunna hålla mig så länge.

• Bli3ifamiljen
    FlatEric skrev 2017-11-17 16:03:02 följande:

Hej alla som gjort äggplock jag har en fråga! :) 

Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.

Jag undrar hur länge ni hade ont och hur uppsvällda ni var efteråt? 

Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer. 

Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :( 

Jag har fått med mig en broschyr efter mina äggplock och där står det att man ska hålla koll på vikten jämfört med äggplockningsdag. Ökar man två kilo ska man kontakta de. Jag har varit öm i äggstockarna några dagar efter men inte svullen eller ökat i vikt.
  • Bli3ifamiljen
    Pigall skrev 2017-11-17 21:51:40 följande:

Så, hur känner ni andra ruvare er? Någon som har börjat tjuvtesta?

Jag vaknade i tisdags natt med värk i livmodern, sen släppte det efter en kort stund och jag somnade om. Jag fick tillbaks ägg i måndags, så jag får allt vänta ett tag till att testa. Olidlig väntan.
  • Bli3ifamiljen
    MollyB skrev 2017-11-14 06:47:15 följande:
    Jag mår bra, har inte några direkta symptom och har inte vågat testa ännu, är på Rd 11 idag. Blir testdag på fredag! Jag har problem med sköldkörteln och äter levaxin sedan innan. Jag tog ett nytt test i fredags och mitt TSH hade gått upp så nu måste jag öka dosen. Har du erfarenheter av det? Troligtvis är det alla hormoner jag äter.

Hur mår du? Testat något mer? :)
    Hur har det gått, har du vågat testa?
  • Bli3ifamiljen
    MollyB skrev 2017-11-18 12:37:30 följande:
    Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.
    Så otroligt tråkigt att höra. Styrkekram.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-21 20:05:08 följande:
    Tack <3 Ja det är hemskt.. inte riktigt fattat det ännu... dum som man är så trodde jag verkligen att vi skulle lyckas denna gång.. det var vårt 2:a försök vi köpte inget paket. Vi fick inte det då jag har högre bmi än 30... Jag har inte testat än... ser ingen mening med det egentligen, men ska ta ett test på fredag och sen ringa kliniken för att se om/när vi kan köra igen...

Än ger vi oss inte utan ett försök till får det bli... trodde dock inte jag skulle behöva ett tredje försök.. Men livet blir verkligen inte som man tänkt sig..

Hoppas din blödning lyser med sin frånvaro!

Tack även ni andra för kram och tankar <3

Livet är hårt!
    Detta är verkligen som en bergochdalbana. Så tråkigt att höra, men bra att du inte har gett upp hoppet. Stor kram.
  • Bli3ifamiljen

Jag har varit så nervös idag. Förra gången fick jag mens precis två veckor efter äggplocket. Det skulle varit idag. Det blir en jobbig dag i morgon med. Är inne på ruvardygn 10 nu och detta är andra vändan med ivf.

• Bli3ifamiljen
    MollyB skrev 2017-11-22 20:52:16 följande:
    Vi har påbörjat försök 2, stimulerat FET. Jag håller på att bygga upp slemhinnan och ska på ultraljud nästa vecka för att mäta tjockleken <3 Listan finns nog långt bak i tråden att hämta eller så kan vi börja på en ny :)
    Den försvann när Nube blev gravid :) det var hon som oftast uppdaterade den.
  • Bli3ifamiljen

Idag dalade hoppet om en graviditet. Jag har haft blödningar sen i morse. Det är väll bara att rikta in sig på en till ivf-omgång efter jul, men just nu känns det smått hopplöst.

Vi fick börja direkt med ivf pga ålder. Jag är 38. Inga fel på varken mig eller sambon, men min ena äggledare har svarat dåligt på ivf.

• Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-23 12:05:11 följande:

:( nej! Nej! Nej! Inte du också :( Måtte det inte vara mens, utan någon annan blödning! Stor kram! När ska du testa? <3

Tack, inte förrän 1 december. Det blir att testa för att säkert veta på söndag tror jag, men tror inte det minsta på ett positivt resultat, tyvärr.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017