FlatEric skrev 2017-10-19 21:00:32 följande:
Hejsan! Sökte en tråd för de som ska börja ivf under hösten 2017 och ser här att ni redan kommit långt
men hoppar in här med er om det går för sig.
Själv började jag med nässprayen i dag. Blir himla snuvig och "nysig" av den, men har förstått att det är vanligt. Hur har den påverkat er?
Det här är vårt första försök så jag har ingen aning om hur det ska gå och vad som kommer att hända. Det är väldigt nervöst måste jag säga. Mest nervös är jag så klart över sprutorna och själva äggplocket. Vår läkare, som pratar svenska med en härlig rysk brytning, sade att "nålen går igenom buken, genom slida. Ja, inte så trevligt" och så ryckte hon på axlarna. Haha. Känns ju lugnande.
Jag har inga vänner jag kan snacka om det med eftersom de inte varit i samma situation (och har heller inte berättat om det här för så många, vet inte varför jag håller det hemligt?), så jag är väldigt glad över att det finns sådana här forum.
Välkommen hit!
Jag använde det långa protokollet och tog Suprecur (nässpray) i ca 3 veckor innan första koll på nedreglering! Mådde okej med den, jobbigast var det precis innan mensen kom annars märkte jag ingen stor skillnad! Jag tycker inte du ska vara allt för nervös över sprutor och äggplock, visst det känns men du fixar det! Jag trodde personligen att det skulle vara värre men upplevelsen är väldigt olika!
Lycka till!