• Bli3ifamiljen

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-11-25 11:10:31 följande:

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

Grattis till plusset1
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-25 07:25:38 följande:
    Hur går det för dig? Tänker på dig <3
    Tack, ska testa i morgon tänkte jag. Då är det 13 dagar sen återföringen. Så less på denna mens och testet känns mest som att det är för att få det konstaterat. Det blir ny ivf i vår, så vi ses väll säkert här i en tråd då. Tills dess ska jag försöka gå ner några kilo till, så får vi se om det kan hjälpa. Läkarna påstår i alla fall det.
  • Bli3ifamiljen
    Västerås skrev 2017-11-26 01:23:09 följande:
    Det är så jävla trist och tungt man tappar allt. Vi kör en vända till ska ringa och höra om man måste vila.
    Ja, många tankar som far i huvudet, varför man inte lyckas. Min kropp ska i alla fall få vila lite efter två ivf tätt inpå varann. Månadsskiftet jan/feb blir det nog för vår del.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-26 08:50:14 följande:
    <3 <3 <3
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-26 00:23:53 följande:

Tack, ska testa i morgon tänkte jag. Då är det 13 dagar sen återföringen. Så less på denna mens och testet känns mest som att det är för att få det konstaterat. Det blir ny ivf i vår, så vi ses väll säkert här i en tråd då. Tills dess ska jag försöka gå ner några kilo till, så får vi se om det kan hjälpa. Läkarna påstår i alla fall det.

Håller ändå tummarna på mirakel <3

Ja denna jäkla vikthets! Så trött på den, jag kämpar på jag med och hoppas på ytterligare några mindre kilo till nästa gång - inte det lättaste nu när det snart är jul... stor kram!
    Nej, jag håller med. Läkarna gav mig en bok hur jag skulle äta för att gå ner i vikt. Som den åt jag nästan då. Efter tips på en sida för autoimmuna sjukdomar äter jag knappt gluten längre och det har hjälpt.

Vi ses till våren. Då blir det ivf för oss igen, tyvärr, men som väntat. Nu ska jag försöka att inte tänka så mycket på ivf ett tag.  
    Kram
  • Bli3ifamiljen

Jag var på tjejmiddag i lördags, en vecka efter vårt negativa test från andra ivf. Två av tre berättar att de är gravida. Jag höll på att bryta ihop men lyckades samla mig. Nu vet jag inte om jag kommer orka umgås med de. Jag har tyckt det varit tillräckligt jobbigt att umgås med folk med barn. Hur gör och känner ni andra?

• Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-01-22 11:04:50 följande:
    Det är nog olika (tror jag) jag skulle börja 1 v innan mens och sen fram till sprutstart. Och jag vet inte när sprutstart blir, jag ska ringa kliniken när mensen kommer igång, vilket borde vara till helgen..
    Jag kommer också köra med långa protokollet denna gång och byte till menopur. Jag ska börja spraya en vecka innan mens dag 21 (får normalt mens dag 28-31) vilket blir 10 februari och spraya 10 dagar innan jag börjar med sprutor. Sen fortsätta med halverad dos spray och sprutor till första ultraljud.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-01-27 08:30:28 följande:
    Har du redan fått reda på vilken dag du ska börja med sprutorna? Fick du besked om att börja 1:a mensdagen? Jag ska höra av mig ett par dagar efter min mens startat. Den kom idag så jag tänkte ringa kliniken på måndag. Hoppas det blir rätt då. Jag ska sluta med sprayen vid sprutstart.. ska bli skönt. Jag mår inte bra av sprayen :(
    Det beror när mensen kommer när jag ska börja med sprutor, men hon sa jag skulle spraya minst 10 dagar innan jag börjar med det. Jag ska ringa in den dag jag får mens, så jag får väll mer information då. Det låter inte bra med biverkningar av sprayen. Jag hoppas inte jag får det.
  • Bli3ifamiljen
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Usch förstår att det känns hopplöst. Jag har känt så jag med. Man bara måste orka och det är kanske därför man gör det. Kram
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-02-04 18:24:11 följande:

Ruvar nu för andra gången på en blastocyst :) Tyvärr inget till frysen den här gången heller, men tog det beskedet bättre än jag trott, var väl beredd. Det enda som stressar lite är ju att det om det inte lyckas den här gången bara är ett försök kvar. Är det fler i samma läge som jag?

Vi ska börja vårt tredje försök med start på lördag. Denna gång med långa protokollet. Jag har inte fått något till frysen och aldrig varit gravid. Man kan ju betala för ivf, så jag har planer på att åtminstone göra ett försök till om detta inte lyckas.
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-02-09 06:22:09 följande:
    Vi tänker likadant, betalar nog för ett par försök om det inte funkar nu eller på sista. Varför har de valt att byta till långa protokollet den här gången?
    Antagligen för att det kan ge bättre äggkvalitet med menopur och förhoppningsvis fler ägg med långa, vad jag tror iallafall. Min ena äggstock reagerar inte på stimuli. Sist blev det 5 ägg från en äggstock men endast ett som utvecklades normalt som jag fick tillbaks. Det var dock bra, hade 92p, men det hjälpte inte.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-02-13 17:09:52 följande:

Tar ovitrelle dubbeldos ikväll = äggplock på torsdag. Må detta var denna gång det lyckas!!

Lycka till!
  • Bli3ifamiljen
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 16:20:12 följande:

Hej! Tänkt uppdatera, inte varit inne på mycket länge. Vårt ET i september i Falun misslyckades tyvärr. Kraschade helt och blev sjukskriven till början på januari. Gjorde ett FeT i slutet på januari som trots alla odds lyckades! Hade väldigt tunn slemhinna, 7 mm och jag hade noll förhoppningar,, konstigt.. vågar dock inte ara glad är, går in i vecka 7 imorgon... kra påver alla kämpar!

Grattis!
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-02-14 17:13:35 följande:
    Underbart! Grattis!
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-14 16:54:13 följande:

Lycka till!

Tack <3 Hoppas du mår bra i sprayningen!
    Ja, jag vet inte om det är den eller något virus, men haft feberfrossa och feber, svårt att andas, ont i äggstockarna så jag vaknat på nätterna och varit så trött. Jag hoppas på att det bara är ett virus...
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-02-15 06:50:21 följande:
    Men oj, det låter inget vidare - stakare! Hur länge ska du spraya?
    Tills äggplock :/ när jag börjar med sprutor ska jag halvera dosen. Nä, jag hoppas verkligen det är ett virus eller att det var någon tillfällig chock för kroppen. Jag är överkänslig mot mycket, så det skulle kunna vara kroppen som reagerar mot något.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-02-15 10:52:21 följande:

Okidoki då är det gjort.. sitter på kliniken och ska snart åka hemåt! 28 st ägg fick de ut och helt och fullt normalt spermieprov. Det blir isci på alla ägg. Nu väntar vi in morgondagens samtal. Hoppas hoppas Hoppas!

Jisses vad många. Grattis! Nu hoppas vi att många tar sig :)
  • Bli3ifamiljen
    170909 skrev 2018-02-15 10:50:10 följande:
    Jag mådde ungefär sådär av sprayen, fy farao vad jobbigt det var. Men eftersom jag inte läser alla biverkningar för jag tror då att jag kommer få dem, så trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Men det var sprayen det var det. 
    Jag beklagar och lider med dig.
    Jag läste hela bipacksedeln men tyckte inte det stod något om detta, men har även du haft det så är det säkert medicinen. Jag ska ringa de då jag får mens, så får passa på att fråga då. Jag mår som när jag blivit utsatt för en massa parfymer eller kemikalier.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017