• waldesten16

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Västerås skrev 2017-11-01 14:53:22 följande:

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Låter klokt av dig. Borde också göra något sådant inför min kommande återföring.
  • waldesten16
    MollyB skrev 2017-11-02 20:13:21 följande:

Hej alla :)

Vill fråga er som har tagit lutinus. Jag är inne på andra dagen med lutinus och nu ikväll kom nästan hela tabletten, som jag stoppade in efter lunch, ut i trosorna. Den kom ut som en relativt fast smet. Viss del har lösts upp då även vätska kom ut (som det gjort från de tidigare tabletterna). Har någon varit med om liknande och hört med sin läkare om det kan vara så ibland? Ska till kliniken imorgon och ska fråga då. Nu ska jag snart sätta in tredje tabletten för dagen men jag hoppas att det inte gjort något att andra tabletten inte lösts upp ordentligt.

Jag upplevde samma sak som dig. Vissa dagar var det inga problem andra dagar var det som att tabletten "kom" ut sedan som en mindre klump. Frågade dock aldrig kliniken så gör du det är jag tacksam om du delar med dig av svaret.
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-11-06 06:44:13 följande:

Hej hörni! Efter en tids upphåll från tråden är jag nu tillbaka då äggplock för vårt andra försök sker idag. Denna gång har jag fått menopur istället för bemfola för att se om vi kan få till färre men bättre ägg. Känner mig ärligt talat inte så hoppfull men vi får väl se på befruktningsgraden hur det blir.

Med tanke på att vi är tre från tråden som ska plockas idag så hoppas vi att detta verkligen är en lyckodag!

Lycka till idag! Hoppas på fina ägg med bra kvalité.
  • waldesten16
    segelvind skrev 2017-11-06 07:23:50 följande:

God morgon! Jag ska också på äggplock idag dock har vi vetat ett tag nu att det blir totalfrys då jag är lite överstimulerad så jag har inte varit aktiv i tråden men följt er. Besvikelsen har varit svår att hantera men jag känner att min kropp inte skulle klara en graviditet nu då jag mår rätt kasst men ändå Oron är stor att det inte finns några ägg som klarar att frysas, att de har dålig kvalitet på grund av mängden blåsor eller att det bara är blåsor och inga ägg...

I vilket fall blir det skönt att äntligen få göra det här idag och få svar på några av orosmolnen. + att det blir skönt att få må bättre fysiskt

Lycka till alla idag, håller mina tummar för oss alla!

Lycka till! Och hoppas du kommer att må bättre efter idag. Hoppas du får ut fina ägg
  • waldesten16
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-07 21:43:22 följande:

Äggplock i morgon för mig. Det är bara ena äggstocken som svarat på behandlingen, men hoppas på några ägg i alla fall. Den innehöll iallafall en del äggblåsor. Sist fick vi 4st så hoppas på något mer den här gången.

Håller tummarna för att du får ut många ägg!
  • waldesten16
    LillaSarah skrev 2017-11-07 20:53:53 följande:

Hej till alla :)

Är det nån som har fåt fyremadel i stället för orgalutran ?

yes det fick jag med. Tydligen svårt med tillverkningen av orgalutran, var inte lätt att få tag på. Men mina läkare sa att det inte spelade någon roll att det var exakt samma substans.
  • waldesten16
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-09 20:22:35 följande:

I morgon blir det återföring av ägg. Endast tre var mogna och två har börjat dela sig. Nu är det bara att hålla tummen.

Lycka till idag :) Hoppas allting går bra
  • waldesten16
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 05:15:09 följande:

Testet blev så negativt som det kan bli :( ingen mens men den kommer väl snart.. usch så trist.
    Nästa försök blir väl i januari..

Beklagar, inget roligt alls. Hur ser det ut för dig ? kommer du behöva börja om helt eller har du några i frysen?
  • waldesten16

Skulle behöva lite råd. Ska göra en FET i stimulerad cykel och har hållit på att testa med ägglossningstest. Kliniken har sagt att jag testa med morgonurinen och sedan ta ägglossningsspruta på fm. Är rädd att "missa" ägglossningen så jag har testat mig två gånger per dag och nu fick jag utslag på testet. Är rädd att det inte ger utslag i morgon på morgonen. Hur ska jag göra, kliniken har sagt att testa på morgonen och sen ta ovitrelle. Men velar om jag ska ta den ikväll eftersom jag fick utslag. Någon som har något råd ?

• waldesten16

Ska göra återföring i morgon med fryst blastocyt. Har nu blivit förkyld och är rädd att det ska påverka negativt. Svårt att läsa sig fram till och fick inte tag i kliniken. Någon som har erfarenhet eller vet som kanske kan stilla min oro ?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017