• Tesora

Vi som börjar med IVF hösten 2017

frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..

Åh vad härligt med så många :) håller tummarna inför imorgon
  • Tesora

Åh nu har jag äntligen fått mens så imorgon ska jag ringa in till kliniken så kanske jag får sätta in mitt ägg snart :)

• Tesora
    MollyB skrev 2017-10-18 20:47:48 följande:

Härligt! Jag fick min igår och började med Femanset idag! Ska dit på ultraljud om 12 dagar för att se hur tjock slemhinnan blivit och efter det boka tid för FET. När ska du börja med tabletter? För det var din plan också? :)

Jag tror att jag ska börja på dag 3 med letrezol men vet inte om det var dag 3. Dom sa att jag skulle ringa när jag fått en ordentlig blödning vilket bör vara imorgon :)

Ska iaf äta dom i 5 dagar.

Kul då ligger vi ungefär samma i behandlingen, konstigt det där med att man får olika behandlingar.
  • Tesora
    Hey.orange skrev 2017-10-18 21:14:06 följande:

Då är vi i samma sits! Fick min mens igår :) vad ska du sätta in? Jag har 6dagars som ligger i frysen :)

Åh vad kul :)

Jag har en i frysen som dom satte i en 5 dagar. Hade en till men den utvecklades tyvärr inte :/.
  • Tesora
    Hey.orange skrev 2017-10-19 06:43:33 följande:

Läser att vi är fler som fick mens samtidigt! Spännande! Men då har du en, då får vi hålla alla tummar för den! Jag ska på UL 27/10, Blir troligtvis återföring 3/11, vi går på ivfkliniken Stockholm. Var går ni?

Aa men nu vet jag inte vad som har hänt den försvann:/ så får ringa dom imorgon. Jag går på linnekliniken så i Uppsala :)
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-19 09:06:51 följande:

Kul att vi ligger så lika :) Ja det verkar finnas många varianter på behandlingar fram till FET. Skönt att bara äta dem i 5 dagar! Har de sagt ungefärlig dag för FET?

Aa det är skönt. Nä dom har inte sagt något ska ringa imorgon min mens försvann? :/

Har du hört något?
  • Tesora
    Ellencassandra skrev 2017-10-19 20:34:14 följande:

Glömde helt bort att man skulle ta orgalutran i 45 graders vinkel... tror ni att det gör nåt? Är så nojig att jag ska göra fel. Tog den precis som jag brukar göra med gonal f..

Oj jag tänkte inte ens på hur jag tog mina :o
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-19 22:39:27 följande:

Konstigt att den försvann? Var det en mellanblödning kanske? Vi kommer få veta mer när vi går på ultraljudet för att mäta slemhinnan så näst-nästa vecka :) Känns länge kvar men hoppas det går fort!

Aa jag vet inte väntar på att dom öppnar så att jag kan ringa och kolla. Åh spännande, ja det kommer nog gå fort ska du se. Hela behandlingen är en evig väntan.
  • Tesora

Äntligen kom mensen tillbaka så imorgon ska jag börja äta letrezol har tid för att kolla hur allt ser ut den 31 och förhoppningsvis kan dom sen sätta in mitt fet :)

• Tesora
    MollyB skrev 2017-10-23 08:12:26 följande:

Vad härligt att mensen äntligen kom! Jag fick min i förra veckan och äter femanset nu. Har tid den 30/10 för att mäta slemhinnan! Hoppas att de växer på bra nu!

Åh spännande håller vi tummarna på att det växer på bra nu :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017