• Tiinuli

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nu har vi gjort ÄP och fick ut 10 ägg, dem skulle ringa i morgon om befruktning så återföring torsdag eller söndag.

Var nervös helt i onödan, kändes ingenting tack vare all medicin tror jag :)

• Tiinuli
    Elise39 skrev 2017-09-26 22:50:16 följande:
    Hoppas ni får många fina embryon! Vad spännande!
    Tack ja det hoppas vi eller en, bara den blir till bäbis :)
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-27 07:14:37 följande:
    Vad fint med 10 ägg och att allt gick bra. Håller tummarna!
    Tackar :)
    Dem ringde nu på morgonen och 7 ägg blev befruktade och återföring på söndag :)
  • Tiinuli
    lyckobubblor skrev 2017-09-27 17:12:01 följande:
    Grattis, vad spännande! Är det första gången för dig?
    Tack :)
    Ja det är första gången så har varit spännande och nervöst :)
    Hoppas hoppas detta är första och sista gången :)
    Känslorna går upp och ner, ena stunden tänker att är redan gravid och allting kommer gå bra och andra stunden känns allt hopplöst och tänker att kommer aldrig lyckas...

Hur är det för dig? Var i ivf befinner du dig?
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-28 07:18:54 följande:

Äntligen har jag fått tid till äggplock, det blir på måndag den 2 oktober och ev. återföring den 4 oktober. Är inne på sprutdag 15 och vill bara att det ska vara över, mår så dåligt av sprutorna.

Nu hoppas jag bara att det finns ägg i mina äggblåsor så det inte blir som sist för mig, inga ägg alls. Men de har sagt att den chansen är liten men oron finns där.

Lycka till nu :) det kommer att Gå fint!

Hur såg det ut på förra vul? Jag undrar vad är det som gör att tex jag fick börja menopur 225 och du lägre? Jag menar med den lägre dosen hade kanske inte jag ens fått några ägg?

Äggplocket var verkligen smärtfritt och alla på kliniken va helt underbara. Vi ska tillbaka på söndag :)
    Snart ruvar vi !
  • Tiinuli

Ni som fick tillbaka en fem dagars, hur många av dem befruktade klarade sig ända till dag 5?

• Tiinuli
    Titikaka skrev 2017-09-29 11:17:52 följande:
    Bara en till dag 5, men en till till dag 6 som utvecklats långsamare
    Ok, hur många var befruktade från början?
    Nu nojjar att det kommer inte finnas kvar några... vi hade 7 st av 10 som blev befruktade och ska tillbaka på söndag på dag 5 :/
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-29 13:01:58 följande:
    Kan du ringa till kliniken och fråga hur det ser ut idag? Så att du inte behöver oroa dig så mycket!
    Hahah ja jag gjorde det för är så ivrig :) och vill helst veta allt men inland går det ju inte.

Dem sa att man kan inte veta hur det ser ut förens på den dagen för återförandet så får snällt vänta till på söndag.
  • Tiinuli
    LeNe14 skrev 2017-09-30 12:56:37 följande:

Hej!

Jag och min sambo fick besked om att det är IVF som gäller för oss i förra veckan när vi var på slutsamtal efter utredning. Har gjort utredning i Stockholm. Ska nu om jag förstått det rätt vänta på kallelse från Huddinge för att därefter välja något av de tre privata landstingsfinansierade klinikerna. Någon som har koll på väntetider etc? Funderar nämligen på att kontakta Carl von Linné i Uppsala men det beror ju på hur snabbt det kan tänkas gå här i Stockholm.

Hej

Du kan kontakta kliniken i Uppsala utan att du behöver vänta på remissen.
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-10-01 11:12:21 följande:

Ägguttag i morgon. Hoppas att jag inte svimmar av smärta.

Nej nej det kommer du inte göra :) det kommer gå super bra.
    Jag kände typ inget eller mins inte :D dem gav bra med smärtstillande

Lycka till
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017