• Ellencassandra

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Azerp skrev 2017-10-24 10:48:07 följande:
    Okej! :) Det blev alltså 8 sprutdagar innan äl-sprutan då? Hur många UL blev det åt dig innan? :)
    Precis! :) hade bara ett UL å det hade jag i fredags! Så bestämde de äggplock till idag tisdag! :)
  • Ellencassandra

Vet ni om sambon måste vara med vid återförandet av embryo? Min pojkvän har svårt att komma ifrån jobbet.

• Ellencassandra

Tack för svar :) då vet jag!

• Ellencassandra

Insättning imorgon kl 13 om allt går som det ska. Är så nervös att det inte ska bli nåt. Att de ringer å säger att inget ägg blev bra.. idag borde dom ju iallafall sett om de blivit befruktade!

• Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-25 19:41:41 följande:
    Förstår din nervositet, håller alla tummar att det inte blir något samtal imorgon! Vet du vem som kommer göra insättningen? Jag kommer vars lika nervös nästa vecka för vår upptining. Många lycka till! :)
    Hm nä jag vet faktiskt inte vem det blir..
    tack :)
    Lycka till å hoppas att embryot klarar upptiningen :) hade du många i frysen?
  • Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-25 22:25:52 följande:
    Det hoppas jag med :) vi har tre i frysen. Fick ni några till frysen också eller det kanske är för tidigt att veta?
    Åh va härligt :) är det blastocyster?
    Nä vet ingenting just nu.. är bara livrädd att jag ska få samtal idag om att inget blev bra :/
  • Ellencassandra

Hej på er. Vi fick ju ut 6 ägg. Alla var tyvärr inte mogna. Två st klara sig. Ett var riktigt fint, det andra visste dom inte riktigt än. Så idag fick jag tillbaka det fina embryot. Nu hoppas jag att det är vårt guldägg. Men har inte så stora förhoppningar. Men glad att iallafall ett var fint <3

• Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-26 14:25:31 följande:
    Vi fick 2 st 2-dagars och 1 5-dagars. Försöker vara glad över det vi fick och inte tänka på alla som inte blev befruktande. Såg att du fick tillbaka ett fint ägg! :) Håller verkligen tummarna för att det är ert guldägg! Hur känns det? Om det nu känns något :)
    Åh okej :) låter ju ändå bra!
    Ja men precis! Det känns bra. Eller som vanligt liksom. Men lär väl bli mer å mer orolig för var dag som går :P bara gilla läget. Kan ju inte påverka det här nu... så det blir som det blir :)
  • Ellencassandra

Jag vaknade tidigare i morse av att det typ högg till i höger sida (typ höger äggstock) är detta vanligt?tänker på om det är lutinus som spökar.. gjorde insättningen igår. Nån som upplevt samma? :P

• Ellencassandra
    MollyB skrev 2017-10-27 08:56:49 följande:
    Jag äter D-vitamin 2000 IE per dag. Fått det rekommenderat (samt att jag har pcos). Har du börjat?
    Kan man köpa det receptfritt elleer är det receptbelagd? Jag äter såna här multivitamin mineraler 2 tabletter om dan..
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017