• soofa

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mjbo skrev 2017-09-03 12:58:26 följande:

Jag är ruvare till en perfekt 5dagars <3 testdag 16/9

Åh, grattis såhär långt! <3 Nu håller vi tummarna.
  • soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-03 13:13:07 följande:
    Åh, grattis!! Vilket underbart besked
    Tack! <3 Verkligen! Från botten till toppen.
  • soofa
    Nube skrev 2017-09-03 17:37:21 följande:
    Grattis! Åh så fint, denna resa ä verkligen inte lätt! Men det var ju fantastisk resultat :)
    Tack! <3
  • soofa
    IdaS85 skrev 2017-09-03 20:03:32 följande:
    Bamse stort grattis!!! <3
    Tack! <3
  • soofa
    martina79 skrev 2017-09-03 22:05:04 följande:

Hur lång tid tog det för er från första samtal/undersökning till första ivf-försök?

Menar du från det att man påbörjar utredning eller från det man har bedömt att det är aktuellt med IVF?

Från utredning till IVF dröjde det över 1 år, men när remissen till IVF-kliniken sedan var skickad dröjde det bara någon månad eller två till vi fick komma dit för samtal, sen ytterligare någon månad till vårt första försök.
  • soofa
    martina79 skrev 2017-09-03 22:33:36 följande:

Ja jag vet ej alls hur det går till. Men jag antar att vår utredning ej bör ta ngn längre tid då vi vet vad problemet är. Jag har bara en trasig äggledare kvar då den andra sprängdes i ett utomkvedes. Har alltså varit gravid 2 ggr och fått utomkvedes båda ggr. Har även endometrios. Så vi har fått tid för första besök hos gyn 18e oktober för undersökning. Mer vet jag ej? Jag tänker kam det ta 1 år då innan man får komma på första ivf-försök?????????

Nej, som du säger så har du ju varit gravid innan och de vet vad problemet är. Så det lär inte dröja ett år.
  • soofa

Vilken spännande månad det här kommer bli med så många som ruvar just nu. Kul att följa med trots att jag bara går och väntar i min process. :)

• soofa
    emz4 skrev 2017-09-04 18:35:03 följande:

Vad fick ni för råd/ restriktioner kring träning och annat? Vi fick inget förutom att jag inte fick spela golf förens efter testdagen..

Låter konstigt att du inte skulle få spela golf, men säger de det så..
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-04 19:17:50 följande:
    Haha ja hon sa promenader är okej, då sa min man, golf också, varpå hon säger nej den vridningen är nog inte så gynsam, så får väl hålla mig lugn från de i tre veckor nu då :(
    Okej, ja som du säger så vågar man ju inte riskera något..
  • soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:43:49 följande:

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Lycka till alla andra ruvare och sprutare <3

Men åh, stackare! Vad olika det kan vara alltså. Känner mig bortskämd som knappt känt av någonting efter mitt. :/ Måste du verkligen gå till jobbet i morgon då?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017