• Tesora

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Var ett tag sen jag skrev här. Har hunnit åkt till Uppsala 3 gånger och det blir ingen ägglossning för mig. Så just nu ligger mitt FET och får vänta ett tag. Jag ska börja äta en massa tabletter sånt. Har skrivit ett inlägg om hur det kommer gå till om någon annan behöver gå igenom samma sak.

mydays.vimedbarn.se/ingen-agglossning-ivf-behandling-2/

• Tesora
    Pigall skrev 2017-11-07 09:27:01 följande:

Åh nej vad jobbigt. Min förra cykel blev också helt knäpp efter första stimuleringen. 28 dagars cykel förvandlades till 37.

Har ni gett upp för denna månaden eller testar du fortfarande?

Aa nu blir det ingen ägglossning. Så ska ta tabletter för att få mens så dom tänkte jag börja med idag. :) men lär ta ett jävla bra tag tills allt är klart. Vet inte hur lång tid allt kommer att ta:/
  • Tesora

Efter en lång tystnad så ska jag äntligen få sätta in mitt FET imorgon är super taggad och hoppas att den vill stanna kvar. Gick ju inte riktigt som vi tänkt oss med att ägglossning aldrig kom så nu stoppar jag in ägget utan en ägglossning får hoppas på det bästa.

• Tesora
    waldesten16 skrev 2017-12-05 07:57:26 följande:

Håller tummarna för dig att det går vägen ! Kommer du få ta lutunius då eftersom det är ostimulerat?

Tack snälla :)

Aa precis har kört Progynon i lite mer än 2 veckor. Och Lutinus sen den 1 december och ska använda det fram till vecka 10.
  • Tesora
    BettyBoop81 skrev 2017-12-05 18:34:06 följande:

hej på er!

ruvdag 6 idag och testberoende som man är fick jag detta nu ikväll..

kan det stämma..vågar man tro på det..för tidigt för att ge utslag? 

någon med erfarenhet av detta test?

Hej,

Pratade med en vän och hon testade på dag 5 med båda sina pojkar så absolut kan det stämma. Tog du Ovitrelle? Kolla bara så att den gick ur kroppen. Sen skulle jag kolla varann dag för att se om det blir starkare :)
  • Tesora
    waldesten16 skrev 2017-12-05 20:36:35 följande:

Hur känns det efter idag ? När blir din testdag ?

Tack jo men det känns bra, hur går det för dig?

Jag har testdag 16 :) så ganska snart men tänker att jag kommer köra ett test på lördag redan så får vi se. Har ju haft 5 dagars
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-06 07:05:22 följande:

Någon annan som är runt insättning nu? Ska sätta in ett 2-dagars idag (om något klarat sig så långt). Så nervös. Telefonen känns som en tickande bomb!

Jag satte in mitt ägg igår.
  • Tesora
    waldesten16 skrev 2017-12-06 06:21:49 följande:
    Jag satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12. Jag tjuvtestade redan på ruvardag 5 fem tror jag. På ruvardag 6 kunde jag se en svag nyans av ett streck, väldigt svag. det har ökat och ökat och nu är det ingen tvekan om att det är ett stort plus :)
    Åh vad roligt grattis :) Jag tänker ju att jag gör samma sak testar lite innan.
  • Tesora
    BettyBoop81 skrev 2017-12-06 19:08:53 följande:

hej :)  tog ovitrelle den 22 nov så den borde inte kunna ge utslag nu!

testade ett CB digitalt idag och fick detta..så känns bra o stämmer tidsmässigt enligt veckoindikatorn :)

hoppas nu bara den stannar 

Åh vad roligt jag håller tummarna att det stannar :)
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-06 21:16:04 följande:

Var det en blastocyst eller yngre? Hur känns det? :)

Jag satte in ett blasto, men vaknade med rosa flytning i trossskyddet :/ så jag tror att det kan vara kört
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-07 09:08:09 följande:
    Men det borde ju kunna vara en nidblödning när det är så tidigt? :)
    aa jag hoppas på att det är de. har lite ont också :/
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-11 07:11:39 följande:
    Hur har det gått? <3
    Det har ju tyvärr inte gått så bra, såg en liten blödning idag på skyddet. Så tror att det är rött kört, har min testdag på lördag så får väl se då :/ hur går det själv med allt?
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-12 11:16:47 följande:

Var vi på samma ruvardag eller hur var det? Fick du en blastocyst? Man kan ju blöda lite utan att det är kört. Jag håller tummarna fortsatt!

Aa jag tror att vi var det. Har redan gett upp hoppet och gör mig redo för en ny behandling tråkigt bara hoppas att allt går vägen för dig. Kram
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017