• FruGast

    BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen

    Här kan alla vi som är beräknade i Mars 2018 hänga. Positiva tankar - positiv energi!

  • Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen
  • Noanda

    Jag är så lycklig! Kan inte tro att det är sant! Efter att ha försökt bli gravid sen i januari pausade vi de planerade försöken över sommaren. Min mens har varit oregelbunden sedan jag tog ut spiralen men igår insåg jag att den var väääääldigt sen.

    Testade idag och fick "gravid 3+". Jag vill bara skrika av glädje!

    Om jag räknar från sista mensen så är jag i vecka 6+5 idag så jag tror det här är min tråd.

    Vad sjutton gör jag nu? Det här är min första graviditet.

  • Noanda
    Noanda skrev 2017-08-06 16:31:40 följande:

    Jag är så lycklig! Kan inte tro att det är sant! Efter att ha försökt bli gravid sen i januari pausade vi de planerade försöken över sommaren. Min mens har varit oregelbunden sedan jag tog ut spiralen men igår insåg jag att den var väääääldigt sen.

    Testade idag och fick "gravid 3+". Jag vill bara skrika av glädje!

    Om jag räknar från sista mensen så är jag i vecka 6+5 idag så jag tror det här är min tråd.

    Vad sjutton gör jag nu? Det här är min första graviditet.


    Enligt sista mens så har jag bf 20 mars.
  • FruGast
    Noanda skrev 2017-08-06 16:31:40 följande:

    Jag är så lycklig! Kan inte tro att det är sant! Efter att ha försökt bli gravid sen i januari pausade vi de planerade försöken över sommaren. Min mens har varit oregelbunden sedan jag tog ut spiralen men igår insåg jag att den var väääääldigt sen.

    Testade idag och fick "gravid 3+". Jag vill bara skrika av glädje!

    Om jag räknar från sista mensen så är jag i vecka 6+5 idag så jag tror det här är min tråd.

    Vad sjutton gör jag nu? Det här är min första graviditet.


    Grattis!

    Börja käka vitaminer och kontakta fin mvc :)
  • Stellan11
    Noanda skrev 2017-08-06 16:57:21 följande:

    Enligt sista mens så har jag bf 20 mars.


    Stort grattis :D men bör du inte vara 7+5 då? Jag har bf 16/3 och har gått 8+2 :)

    Spelar inte så stor roll men roligt att få en vecka till plus så där :D
  • M-west

    Hej allihopa! Vet ej om detta är rätt ställe att skriva, registrerade mig precise och har aldrig varit inne här förut. Jag plussade för 2 dagar sen och räknat från sista mensen har jag bf 30 mars. Detta var inte alls väntat för varken mig eller min sambo så båda två är väldigt chockade men glada såklart. Jag är 21 och detta är alltså första gången jag är med barn och har ingen aning om någonting alls, vad gör jag nu? Ska jag ringa någon? När berättar jag för anhöriga? Vad ska jag tänka på? Hoppas någon kan ge mig lite svar och tips här? kram

  • lilaemma
    M-west skrev 2017-08-07 12:43:15 följande:

    Hej allihopa! Vet ej om detta är rätt ställe att skriva, registrerade mig precise och har aldrig varit inne här förut. Jag plussade för 2 dagar sen och räknat från sista mensen har jag bf 30 mars. Detta var inte alls väntat för varken mig eller min sambo så båda två är väldigt chockade men glada såklart. Jag är 21 och detta är alltså första gången jag är med barn och har ingen aning om någonting alls, vad gör jag nu? Ska jag ringa någon? När berättar jag för anhöriga? Vad ska jag tänka på? Hoppas någon kan ge mig lite svar och tips här? kram


    Grattis! Du ringer barnmorskan. De kommer ge dig mer info. Börja äta folsyra (finns i multivitamintabletter - gravid). Sluta röka, dricka alkohol och minska på mängden lakrits. Ta inte värktabletter med ibumetin. Var glad! ;)
  • oALMAo

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här!

    Jag och min man har försökt i 1,5 år och nu har vi äntligen fått ett plus, efter andra IVF- försöket!

    Har BF 23e mars enligt preglife.

    Vi bor i stockholm.

    Jag har haft väldigt mycket symtom, extremt illamående- stora ömma bröst och kännt mig allmänt svullen. Men i torsdags försvann alla syntom och jag fick en så stark känsla av att jag inte längre är gravid. Kände mig helt övertygad om MF.

    Har inte blödit ngt än och har fått en tid för privat VUL i morgon. Hoppas så innerligt att lilla hjärtat slår!

    Skulle någon vänlig vilja lägga till mig i listan- jag är ny med familjeliv och vet inte hur det funkar! :)

  • MammaLiina

    Hej! Jag är i v9 (8+5) och BF är 13/3 om allt går som det ska :)

    Har en son på 9 år. Flera försök tidigare som slutat med missfall och utomkved.

    Lycka till allihopa! :)

  • jess06

    Idag var det äntligen dags för ett tidigt ultraljud. Allt såg bra ut och mini var två dagar äldre än vi räknat med. Tog blodprov inför KUB, sen har vi tid för ultraljud igen om drygt en månad (för KUB). Vi gjorde aldrig det med dottern men av någon anledning känns det viktigt den hör gången. Eftersom vi bor i Skåne och jag är 25 år får vi ju betala för det själva.



    Här har vi en liten bild i alla fall <3

Svar på tråden BF MARS 2018 - familjeliv hela vägen