• Lillatjejen1992

Blir aldrig gravid

Jag är 24, fyller 25 snart och har kämpat på i 14månader utan att lyckas

Kämpat för ett plus sedan sommaren 2016. Ännu inte lyckats
  • Lillatjejen1992
    Lfritz skrev 2017-08-30 22:35:29 följande:

Ni som inte vet om ni har ägglossning, tar ni inga test eller visar de aldrig att ni har ägglossning? Jag har tagit test varje månad vid samma tid och det visar alltid tillslut att jag har ägglossning på samma dag som det står enligt en app jag använder. Kan det vara missvisande? Känns så hopplöst allting när jag vet att jag har en helt normal cykel som rullar på likadant varje månad men ändå så funkar det inte...

Även fast ältesterna visar positivt är det ingen garanti att ägget faktist släpper. Man har ju normalt sett ungefär 10 ägglossningar per år.

Hur länge har ni försökt?
    Kämpat för ett plus sedan sommaren-16. Ännu inte lyckats.
  • Lillatjejen1992
    Lfritz skrev 2017-09-02 21:15:24 följande:

Hur har du fått den "diagnosen"? Har du sökt hjälp så någon har gjort en undersökning eller hur vet man det?

Om du googlar hur många ägglossningar per år så får du svaret: "Det kan hända att ägglossningen uteblir en månad eller två per år". Det är ingen diagnos utan bara så kroppen fungerar.

Sen ang äl tester så mäter ju dom endast det hormonet (LH) som stiger i samband med ägglossning. Hormonet kan ju gå upp utan att ett ägg släpper.
    Kämpat för ett plus sedan sommaren-16. Ännu inte lyckats.
Svar på tråden Blir aldrig gravid