Inlägg från: Brumma |Visa alla inlägg
  • Brumma

Tycker ni att detta är ok?

Du skriver att du vanligtvis arbetar kvällar?

Vem tar då ansvar för tandborstning och nattningsprocedur?

Om det är din sambo kan jag förstå att han lite överlåter det på dig.

Är det ni båda så - väck honom :)

Somna i soffan på ledigheten känns inte som ngt konstigt. Om jag slumrar till tar jag för givet att min man väcker mig när det är dags.

• Brumma
    Polly01 skrev 2017-07-30 01:11:24 följande:

Efter att ha läst era svar så förstår jag att det inte är en big deal. Däremot så finns det mycket mer bakom det hela som gjorde att jag lackade ur och skrev inlägget. Han dricker ganska mycket vilket till stor del gör att han somnar i soffan, och nu under semestern så har jag gjort iordning barnen på morgonen och gått ut med dom och hittat på saker, annars skulle det inte blivit av. Så han är vaken ett tag när vi kommit hem men somnar sen igen lagom till läggning vilket får mig att känna som att jag har huvudansvaret för barnen och att han "hjälper till". Jag vet att den här situationen inte är optimal men jag försöker göra det bästa av det så att barnen har det bra och jag behöver inga pissiga kommentarer om att jag ska "ta av mig offerkoftan" osv utan jag behövde skriva av mig och om det finns nån som kan ge mig lite stöd eller förslag på hur jag ska orka så är det väldigt välkommet.

Att han dricker så han somnar är en helt annan problematik än att han passar på att somna på soffan när du tar över ansvaret han har när ni arbetar.

Ngn/några öl är inget problem anser jag (om man inte blir påverkad vill säga) men dricker man så mkt att man somnar bör man inte vara runt barnen.

Vet faktiskt inte vad du ska göra för att orka. Ställa ultimatum att han inte dricker på några dagar o se om han klarar det kansje och om det blir ngn förändring.
Svar på tråden Tycker ni att detta är ok?