• Inkuuu

Gravid eller hormoner kvar från mf?

Hej!

För drygt 5 veckor sen fick jag missfall (i vecka 6+0), vilket konstaterades hos gyn den 21, negativt gravtest och ingenting kvar i livmodern. Samt fick jag åka in på akuten två dagar senare pga hög feber i ca en vecka, även då konstaterades det att inga rester fanns kvar och blod&kissprov var negativa.

Men så har jag nu, för 3-4 dagar sedan fått positivt på två olika tester, två dagar i rad, och inte då på morgonurinen. Vad tror ni?

Mvh nojig to the bone

• Svar på tråden Gravid eller hormoner kvar från mf?
  • Inkuuu

Glömde lägga till att jag, för ca 1,5-2 veckor sen, gjorde ett gravtest som var negativt ?

• EpicNurse

Men då är det ju klart att det är en ny graviditet! Grattis!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Inkuuu

Barnmorskan jag pratade med idag trodde ändå att det kunde vara hormoner från förra graviditeten..

Alla symtom försvann typ samma dag som jag började blöda iom missfallet, o nu är alla symtom tillbaka.

• EpicNurse
    Inkuuu skrev 2017-07-24 12:27:10 följande:

Barnmorskan jag pratade med idag trodde ändå att det kunde vara hormoner från förra graviditeten..

Alla symtom försvann typ samma dag som jag började blöda iom missfallet, o nu är alla symtom tillbaka.

Nej... vet inte varför hon sa så. Var har extremt mycket tidiga missfall hos oss, och har du haft flera negativa tester och det dessutom var så länge sen så är det en nya graviditet!
  • Inkuuu

Jag tycker också det verkar märkligt om det först blir negativt efter mf och sen positivt igen.

Kan kroppen typ "strunta i" att det blivit ett mf och fortsätta producera hCG efter ett tag igen? Eller låter det jätteorimligt? Låter långsökt som fan tycker jag haha

• EpicNurse
    Inkuuu skrev 2017-07-24 12:59:56 följande:

Jag tycker också det verkar märkligt om det först blir negativt efter mf och sen positivt igen.

Kan kroppen typ "strunta i" att det blivit ett mf och fortsätta producera hCG efter ett tag igen? Eller låter det jätteorimligt? Låter långsökt som fan tycker jag haha

Nej det har jag aldrig varit med om. Nivåerna kan plana ut och ligga på samma ett tag, men det sjunker inte till 0 för att sedan stiga igen om det inte är en ny graviditet!
  • Inkuuu

Nä men dåså! Då borde det ju vara en ny graviditet.. Sjukt hur snabbt kroppen återhämtar sig om så är fallet!!

Dock skulle jag vänta ca två veckor (nästnästa fredag) på att göra ett nytt test, och är det då positivt skulle jag höra av mig till barnmorskan för o få en tid. :) spännande och väldigt långt dit haha.

• EpicNurse
    Inkuuu skrev 2017-07-24 13:13:47 följande:

Nä men dåså! Då borde det ju vara en ny graviditet.. Sjukt hur snabbt kroppen återhämtar sig om så är fallet!!

Dock skulle jag vänta ca två veckor (nästnästa fredag) på att göra ett nytt test, och är det då positivt skulle jag höra av mig till barnmorskan för o få en tid. :) spännande och väldigt långt dit haha.

Hur ser testerna ut nu? :)
  • Inkuuu
    EpicNurse skrev 2017-07-24 13:26:28 följande:

Hur ser testerna ut nu? :)

Senaste testet jag gjorde (för nån timme sen höhö) tog max 10 sekunder innan det visade tydligt positivt.
  • EpicNurse
    Inkuuu skrev 2017-07-24 23:15:19 följande:

Senaste testet jag gjorde (för nån timme sen höhö) tog max 10 sekunder innan det visade tydligt positivt.

Härligt! :) det ska nog gå bra! Lycka till!
  • Inkuuu

Slutade i missfall denna gången också:( troligtvis i veckan 4-5 trodde dom på gyn

Svar på tråden Gravid eller hormoner kvar från mf?