• Anonym (Undrande?)

Vad tjänar ni ssk i statlig sektor?

Hejsan!

Vad tjänar ni sjuksköterskor i statlig sektor? Exempelvis inom kriminalvården el försvarsmakten? Ni får gärna nämna om ni har någon vidareutbildning o isåfall vilken?

Jag skall ange löneanspråk ang en ny tjänst. Är vidareutbilda med 11 års erfarenhet. Kollade Vårdförbundets lönestatistik men där känns ju det som om spannet mellan det lägsta o högsta lönen är stort!

Hur mkt kn man begära utan att det anser som fult? Tycker löneanspråk är jobbigt! Som landstingsanställd har man ju mer el mindre bara fått gill läget även om jag anser mig som underbetalt!

Tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Vad tjänar ni ssk i statlig sektor?
  • Anonym (Undrande?)

När man läser statistik så tycker jag det kan skilja sig flera tusen på vilken sida man får upp! Är jättesvårt med löneanspråk tycker jag!

• Anonym (Dona)

Jobbat på ungdomshem två år sedan och hade då 38000. Hade rätt kompetens och 10 år som ssk.

• Anonym (asdf)

Dra till med överkant så får du kanske som snittet.

• Anonym (Undrande?)
    Anonym (Dona) skrev 2017-07-24 19:18:26 följande:

Jobbat på ungdomshem två år sedan och hade då 38000. Hade rätt kompetens och 10 år som ssk.

Oj det var en bra lön!!????????
  • Anonym (Undrande?)
    Anonym (asdf) skrev 2017-07-24 19:23:46 följande:

Dra till med överkant så får du kanske som snittet.

Svårt det där med överkant!????
  • Anonym (Pk)

Begär du 40000. Det verkar vara en normal lön för ssk om man läser på familjeliv.

• Anonym (Undrande?)
    Anonym (Pk) skrev 2017-07-24 20:20:34 följande:

Begär du 40000. Det verkar vara en normal lön för ssk om man läser på familjeliv.

Va?? Seriöst 40.000:-kr det har ingen sjuksköterska i min omgivning. Bor tydligen helt fel:-0
  • EpicNurse
    Anonym (Undrande?) skrev 2017-07-24 20:32:02 följande:

Va?? Seriöst 40.000:-kr det har ingen sjuksköterska i min omgivning. Bor tydligen helt fel:-0

Hahha 40.000 är inte "normal lön" för ssk tyvärr. Men det är väl som vanligt de med högst och lägst som vill outa sina löner!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Undrande?)

Ingen annan med erfarenhet?

• Anonym (Undrande?)

Puffar

Ingen inom kriminalvården el försvaret ?

• Anonym (Undrande?)

Puffar

• Anonym (Försvaret)

Jobbade i försvarare tidigare (båda som ssk och innan jag blev ssk) och hade runt 55k plus betalt boende men då hade jag specialtjänst där jag inte enbart var anställd som ssk och det var väldigt mycket jobb.

Mina ssk kollegor som enbart jobbade och var anställda som ssk låg på mellan 35-40k men då hade de minimum 5 års erfarenhet.

• Anonym (Undrande?)
    Anonym (Försvaret) skrev 2017-08-04 22:31:05 följande:

Jobbade i försvarare tidigare (båda som ssk och innan jag blev ssk) och hade runt 55k plus betalt boende men då hade jag specialtjänst där jag inte enbart var anställd som ssk och det var väldigt mycket jobb.

Mina ssk kollegor som enbart jobbade och var anställda som ssk låg på mellan 35-40k men då hade de minimum 5 års erfarenhet.

Tack snälla för ditt svar! Ja kan tro att du hade en specialtjänst med den lönen! Wow

Tack för infon om dina kollegors lön. Hjälpte mig mkt att få ett riktmärke
Svar på tråden Vad tjänar ni ssk i statlig sektor?