• Anonym (Kommit på)

Väljer ni killar tjejer som dejtar eller har dejtat invandrarkillar?

Jag har kommit på mig själv att ibland medvetet men även på någon slags undermedveten nivå välja bort tjejer om jag får reda på att de innan mig dejtat invandrarkillar. Jag menar inte tjejer som varit ihop med t.ex en adopterad kille från Korea eller en välintegrerad kille från Mellanöstern som är född och uppväxt här, utan jag menar tjejer som jag får reda på har umgåtts med och dejtat asylsökande t.ex eller ensamkommande flyktingbarn. Nyanlända eller invandrare som inte kan svenska och inte är integrerade i samhället.

Jag ser helt enkelt inte sådana tjejer som flickvänsmaterial och jag ser det som att de saknar ett konsekvenstänk som kan få katastrofala följder i framtiden. Det spelar ingen roll om de lämnat det bakom sig, de tjejerna är helt ointressanta för mig.

Hur resonerar ni andra killar? Väljer du också bort en tjej om du får reda på att hon innan hon träffade dig var tillsammans med Mahmoud från Syrien som kom till Sverige 2015 eller Ahmed från Afghanistan som kom hit som flyktingbarn men ser ut att vara tio år äldre än han påstår sig vara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-24 19:09
    Oj, rubriken/frågan är fel. Det ska stå:

Väljer ni killar BORT tjejer som dejtar eller har dejtat invandrarkillar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer ni killar tjejer som dejtar eller har dejtat invandrarkillar?
  • Anonym (Please)

Gud vilken jävla hittepå-frågeställning.

• Anonym (Man)

Säger mest om dig själv.

• Anonym (Så PK)

Tycker tråden är rimlig. Självklart väljer jag bort en tjej som kan tänka sig att vara ihop med en ointegrerad fullblodsmuslim. Jag vill ha en tjej/fru med framtidsvisioner och som är stark. En feminist på det sättet att hon inte accepterar hedersförtryck och att kvinnor är mindre värda. Sen tycker jag det är oattraktivt att man kan tänka sig leva med någon som uppenbarligen går och tror på en galen saga.

• Lord Hans
    Anonym (Så PK) skrev 2017-07-24 20:04:15 följande:

Tycker tråden är rimlig. Självklart väljer jag bort en tjej som kan tänka sig att vara ihop med en ointegrerad fullblodsmuslim. Jag vill ha en tjej/fru med framtidsvisioner och som är stark. En feminist på det sättet att hon inte accepterar hedersförtryck och att kvinnor är mindre värda. Sen tycker jag det är oattraktivt att man kan tänka sig leva med någon som uppenbarligen går och tror på en galen saga.

Det är på nått sätt lite gulligt när de största mansgrisarna alltid försöker utge sig för att värna om kvinnor och motarbeta kvinnoförtryck.
  • Kurlie

Det säger ju inget om en tjej att hon dejtat en asylsökande? Förutom att hon högst troligast är fördomsfri och öppensinnad. Man kan känna kemi med någon fast de inte kan svenska. Engelska funderar alldeles utmärkt.

Tycker du låter främlingsfientlig...

• Anonym (Sviken)

Troligare är väl att tjejer med såna preferenser väljer bort mig som blond och tråkig helyllesvensk....

• fornminne

Jag har aldrig hört talas om en tjej som skulle ha blivit bortvald för att hon dejtat asylsökande eller andra nyanlända. Å andra sidan, hur vanligt är det? Ca hälften av alla svenska tjejer jag känner är eller har varit tillsammans med någon som inte är svensk. Men då handlar det oftast om en annan västerlänning eller om välintegrerade invandrare.

Och ni som undrar, eller skulle välja bort en sådan tjej. Dejtar ni bara svenska tjejer? En av mina killbekanta har varit ihop med en japanska och en annan har en flickvän med föräldrar från Balkan. Skulle ni döma dessa?

• fornminne

Eller är det ok om svenska killar träffar icke-svenska tjejer, eller tjejer med utländskt påbrå, så länge det är någon som är "integrerad" och inte asylsökande?

Svar på tråden Väljer ni killar tjejer som dejtar eller har dejtat invandrarkillar?