• Lundell

Ventil för duschen med 2 kopplingar ?

Så jag har skaffat en tvättmaskin till min lägenhet och det finns inget vatten till just den så jag går nu skriva av duschhuvudet och skruva på vattnet till maskinen där, vilket inte alls är jobbigt men hade varit lättare och det finns en ventil eller något liknande.

Jag har sökt runt lite med jag kan inte hitta något, jag kanske söker på fel ord eller namn, är inte så kunnig när det kommer till saken.

Någon hör som vet om det finns eller har några andra tips ?

• Svar på tråden Ventil för duschen med 2 kopplingar ?
  • riboflavin

Om det saknas vattenanslutning då gissar jag att badrummet inte alls är anpassat för tvättmaskinen. Hur är elen och avloppet kopplat?

Ska det göras enligt konstens alla regler ska tvättmaskinen ha egen anslutning mot badrummets kallvatten, fast elinstallation samt fast avloppsinstallation.

Bor du i hyresrätt eller BR?

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Lundell
    riboflavin skrev 2017-07-25 07:30:54 följande:

Om det saknas vattenanslutning då gissar jag att badrummet inte alls är anpassat för tvättmaskinen. Hur är elen och avloppet kopplat?

Ska det göras enligt konstens alla regler ska tvättmaskinen ha egen anslutning mot badrummets kallvatten, fast elinstallation samt fast avloppsinstallation.

Bor du i hyresrätt eller BR?

Det går att ha tvättmaskin, finns iaf propp för det och har suttit en gammal anslutning för det. Och jag lägger slangen i badkaret så vattnet rinner ut där.
  • riboflavin
    Lundell skrev 2017-07-25 11:10:03 följande:

Det går att ha tvättmaskin, finns iaf propp för det och har suttit en gammal anslutning för det. Och jag lägger slangen i badkaret så vattnet rinner ut där.

Försök hitta en annan lösning för badkaret, tvättmedel brukar inte vara så bra för ytan.

Gammal vatten eller elanslutning? Jag hade rekommenderat besök av rörmokare (och elektriker om inte installationen redan är utförd av ett proffs) helt enkelt för att det brukar bli ett jävla liv på hyresvärd/styrelse/försäkringsbolag om något händer när man har "det funkar ju"-lösningar vad gäller el och vatten/avlopp.

Jag har sett det mesta av kreativa lösningar som gammal fastighetsskötare.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Ventil för duschen med 2 kopplingar ?