• Anonym (Cool)

TV i badrummet

Hur ofta har ni sett det?

• Svar på tråden TV i badrummet
  • Anonym (Cool)
    Tofflans skrev 2017-07-25 06:39:42 följande:

Aldrig, och det var bland det knäppaste jag har hört! Vem vill ha en TV där??

Det är allt vanligare, t ex om du arbetat mycket och råkar följa en TV-serie men är i behov av ett avkopplande bad, då kan man slå två flugor i en smäll. Eller om du tog en alltför stor kopp morgonkaffe och blir därinne ett tag men kanske inte vill missa 'kökets favoriter' i Nyhetsmorgon. Finns många skäl, alla äro de lika goda. :P
  • smulpaj01
    Tofflans skrev 2017-07-25 06:39:42 följande:

Aldrig, och det var bland det knäppaste jag har hört! Vem vill ha en TV där??

Vad är knäppt med det?

Hade jag gärna haft

En fd skolkamrat hade så när jag var liten, riktigt coolt tyckte jag redan då.
  • John22

Nej, framförallt inte nuförtiden när det finns surfplattor och mobiltelefoner att titta på. Helt överflödigt i min mening.

• Dixie
    Anonym (Cool) skrev 2017-07-25 07:01:23 följande:

Det är allt vanligare, t ex om du arbetat mycket och råkar följa en TV-serie men är i behov av ett avkopplande bad, då kan man slå två flugor i en smäll. Eller om du tog en alltför stor kopp morgonkaffe och blir därinne ett tag men kanske inte vill missa 'kökets favoriter' i Nyhetsmorgon. Finns många skäl, alla äro de lika goda. :P

Är det allt vanligare? Vad baserar du detta på?
  • absalon

En vägghängd TV ovanfär badkarets fotända är ett helt förträffligt arrangemang. Starka väggkonsoler - rejält rostskyddade, galv - bör finnas att köpa på närmaste byggvarumarknad.
    Själv experimenterar jag med en lämplig bildrutetorkare  (konverterad vindrutetorkare), så att jag kan avnjuta mina favoritprogram även i duschen.
    TV-mottagaren måste förstås vara av en dubbelisolerad modell, som dessutom är skyddsjordad, särskilt godkänd för badrum. Kan vara lite knepigt att hitta en sådan på marknaden. Ett alternativ är att själv bygga TV-apparaten och sedan få den godkänd av vederbörande myndigheter.
    Framtidens badrum är självklart utrustade med både dator och TV med gemensam, väl vattenskyddad bildskärm.
    Har väldigt svårt att tänka mig en framtid utan maximal uppkoppling även i badet.Drömmer

• Anonym (Cool)
    John22 skrev 2017-07-25 08:01:25 följande:

Nej, framförallt inte nuförtiden när det finns surfplattor och mobiltelefoner att titta på. Helt överflödigt i min mening.

Du får ju en hand mindre att torka dig med om du använder surfplattan, just sayin.
  • Anonym (Cool)
    John22 skrev 2017-07-25 08:01:25 följande:

Dessutom: Hur trevligt är det att tappa 'nallen' i badet?
Svar på tråden TV i badrummet