Vill få adhdmedicin
Hej! I våras gjorde jag utredning som visade på adhd och autism.
Jag såg jätte mycket fram emot att få mina diagnoser, för jag tänkte det innebar medicinering för mig. Trodde jag skulle få medicin ganska fort efter diagnos. Men det fick jag ej... haft ett missbruk och även druckit på antabus, detta hände under utredningen också :/
Så jag förstår att adhdmedicin inte är aktuellt.
Tiden har gått och jag har varken tagit tabletter eller druckit.
Fick remiss till beroendemottagningen och där tyckte dom inte jag hade något missbruk, hon sa även att läkarna brukar gå mycket efter vad dom på beroendemottagningen säger. Gjorde även prover som visade att jag var ren.
Första träffen med psykläkaren ska jag till i mitten utav augusti och jag hoppas på att få ut ngn adhdmedicin då, jag har stora problem med koncentrationen, humöret, impulsen, planering och tappar lätt ork och energi. Så jag vill inte få de utskrivet för det skulle va roligt..
Nu har jag ju varit ren 2-3 månader och jag känner själv att jag inte har nått vidare missbruk. Det är ju även lätt att folk med adhd missbrukar, självmedicinering har det varit i mitt fall.
Läkarn kan väl inte neka mig när jag fått diagnoas!? Borde jag inte ha rätt till de då? Är så nervös för jag ska bli besviken när jag träffar läkarn :(
Tänkte bara om det fanns nån som kunde ge mig lite hopp.. eller kan läkarn neka medicin trots jag visat att jag är drogfri?