Hur lång tid tog det innan ni blev gravid?
Omröstning för oss som väntar vårt första barn
Hur lång tid tog det för er?
Ni som hade preventivmedel hur lång tid efter utsatt skydd tog det för er?
Omröstning för oss som väntar vårt första barn
Hur lång tid tog det för er?
Ni som hade preventivmedel hur lång tid efter utsatt skydd tog det för er?
Jag hade P-spruta under ett år.
P-sprutan gick ur kroppen Augusti 2016
Kroppen kom igång Oktober 2016
Jag fick positivt test 26 Juni 2017
Så 8 månader tog det för mig och sambon när min kropp kom igång
Blev gravid med p-medel så vet inte vilket alternativ jag bör välja...
Ja tog ut min kopparspiral i slutet av april och plussade nu i juni :)
Slutade med p-piller i maj 2014, efter 8 års användning av p-medel. Blev gravid i september 2015 första gången. Gick dock ända till november 2016 innan en frisk graviditet, men valde ändå alternativet 1-2 år eftersom frågan berörde endast graviditet.
Tog ut p-stav 25 Mars fick min första mens 2 veckor senare.
15 Juni plussade jag.
Så 2 månader. Nu är jag i 10+5 beräknad 15:e Februari om allt går som det ska.
Första barnet tog 2,5 år. Fick ta hormonsprutor till slut för att bli gravid. Tvåan och trean var "hoppsan" båda två och fyran tog 3 mån.
Sedan jag började försöka första gången har det tagit fem år för att komma så långt som jag är nu (vecka 11).
Ned min nuvarande partner har det tagit 1,5 år. Vi har gjort ivf.
Jag slutade med mina ppiller efter 12 år i mitten av maj, fick piller mens 5 dagar efter och ägglossning på cd 41. Plussade på första försöket 11juli och är nu i 5+6 :)
Första barnet tog 5 år från uttagen hormonspiral. Blev till efter ivf-försök nr 4. Andra barnet blev till oplanerat 3 mån efter att första fötts, utan att mensen kommit tillbaka.
Jag blev gravid på första försöket och då hade vi bara sex 5 dagar innan och på ägglossningsdagen (uträknad från app utan temp-tagning och utan ägglossningtest). Vi hade verkligen jättetur. Är nu i v.10.
Har tidigare tagit p-piller men slutade för lite drygt ett år sedan för att få kroppen i fas innan vi skulle börja försöka.
Har varit gravid 7 gånger (3 barn, 4 mf). Det längsta det har tagit för mig att bli gravid har varit 3 månader. Det var när jag blev gravid med mitt andra barn. Resterande gånger har det tagit högst två månader, oftast bara en.