• sofabulous

    Borde Pride avskaffas?

    Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 14:06:41 följande:
    Vadå lägga ord i munnen på folk? Någon har startat tråden "Borde Pride avskaffas". Omröstningen lutade mot NEJ. Eftersom ts inte längre svarar här har du tagit över tråden.

    Jag tycker också att Pride inte borde avskaffas. Tydligen har du något problem med det. Som sagt, Pride festivalen, är den enda festivalen som inte kräver några pengar av samhället. Gissa gärna varför?

    Har du så svårt med detta fenomen, är det väl bara att inte gå dit. Inte svårare än så. 
    Jag tycker du i princip näst intill lagt ord i munnen på mig vissa gånger i denna tråden, eller iaf helt klart missförstått vissa saker som jag skrivit väldigt mycket, och tolkat dem väldigt vimsigt. Kan inte hjälpa att jag tycker att det verkar så.

    Ja, det är bara att inte gå dit säger du, men nej det är ju inte så enkelt då Pride-skit dyker upp lite här och var, men detta är ju tydligen väldigt svårt att förstå...
  • tobbe01
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 14:06:41 följande:
    Vadå lägga ord i munnen på folk? Någon har startat tråden "Borde Pride avskaffas". Omröstningen lutade mot NEJ. Eftersom ts inte längre svarar här har du tagit över tråden.

    Jag tycker också att Pride inte borde avskaffas. Tydligen har du något problem med det. Som sagt, Pride festivalen, är den enda festivalen som inte kräver några pengar av samhället. Gissa gärna varför?

    Har du så svårt med detta fenomen, är det väl bara att inte gå dit. Inte svårare än så. 
    Ursäkta att jag lägger mig i men på vilket sätt skiljer sig "Pride" mot andra festivaler när det gäller "pengar från samhället"? Antar att du menar säkerhet och polisbevakning? Eller?
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 14:16:05 följande:
    Jag tycker du i princip näst intill lagt ord i munnen på mig vissa gånger i denna tråden, eller iaf helt klart missförstått vissa saker som jag skrivit väldigt mycket, och tolkat dem väldigt vimsigt. Kan inte hjälpa att jag tycker att det verkar så.

    Ja, det är bara att inte gå dit säger du, men nej det är ju inte så enkelt då Pride-skit dyker upp lite här och var, men detta är ju tydligen väldigt svårt att förstå...
    Du är mycket mer dåligt på svenska än jag är. 
    Varför tror du att majoriteten här har röstat fram pride festivalen?
    Som sagt, gå inte dit. Pride festivalen finns  över hela världen. Och det är bra så. Tro mig, du kommer inte att bli gay enbart för att den finns. Bara att stanna hemma.
  • tobbe01

    Jag kan tycka att det är lite knepigt! när man ser barnvagnar och småbarn i pride-tåget. När jag hade småbarn så skulle jag ALDRIG NÅGONSIN haft dem med mig om jag demonstrerat för vad det vara månde. Liksom tvinga in barn i en fålla är inte min grej utan mina ungar är fria att fatta egna beslut och protestera på egen hand mot/för det som angår just dem.

  • tobbe01
    Nimzay skrev 2017-07-28 14:39:12 följande:
    Stanna hemma, javisst, men jag slipper ju inte Pride för det, kan det va så svårt att förstå? Sen är jag ju bekymrad över ifall barn, utan att välja det själv, blir satta att ta del av de delar av Pride, som är vidriga på riktigt, för mig är det nämligen viktigt att bry mig även om till exempel dem och inte bara mig själv, någonting väldigt obekant?

    Och oj oj vad dålig på svenska jag måste vara då, om jag är sämre än du som verkar ha så uppenbart svårt att förstå vad man skriver, hmm...xD
    Ursäkta att jag lägger mig i men instämmer helt i det där med barnen och "pride". De är oskyldiga och borde hållas HELT utanför.
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 14:39:12 följande:
    Stanna hemma, javisst, men jag slipper ju inte Pride för det, kan det va så svårt att förstå? Sen är jag ju bekymrad över ifall barn, utan att välja det själv, blir satta att ta del av de delar av Pride, som är vidriga på riktigt, för mig är det nämligen viktigt att bry mig även om till exempel dem och inte bara mig själv, någonting väldigt obekant?

    Och oj oj vad dålig på svenska jag måste vara då, om jag är sämre än du som verkar ha så uppenbart svårt att förstå vad man skriver, hmm...xD
    Hur menar du nu? Att barnen blir gay för att pride festivalen finns? Seriöst?
  • Nimzay
    tobbe01 skrev 2017-07-28 14:41:18 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men instämmer helt i det där med barnen och "pride". De är oskyldiga och borde hållas HELT utanför.
    Ja men precis! Det där med barnen är ju nästan det värsta med Pride egentligen...
  • Mirja von Beau

    Hur många pride festivaler finns det i Sverige egentligen?

  • Glinda från Oz
    Nimzay skrev 2017-07-28 14:39:12 följande:

    Stanna hemma, javisst, men jag slipper ju inte Pride för det, kan det va så svårt att förstå? Sen är jag ju bekymrad över ifall barn, utan att välja det själv, blir satta att ta del av de delar av Pride, som är vidriga på riktigt, för mig är det nämligen viktigt att bry mig även om till exempel dem och inte bara mig själv, någonting väldigt obekant?

    Och oj oj vad dålig på svenska jag måste vara då, om jag är sämre än du som verkar ha så uppenbart svårt att förstå vad man skriver, hmm...xD


    Du vet väl att många som är homofober i själva verket är gay?
  • Nimzay
    Glinda från Oz skrev 2017-07-28 16:10:48 följande:
    Du vet väl att många som är homofober i själva verket är gay?
    Hur har det med saken att göra? :)
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?