Inlägg från: Julllia |Visa alla inlägg
  • Julllia

Pappa behöver sminktips!

Tänker ge dig några riktiga produkter istället för en uppläxning även om jag håller med kommentarerna innan mig. Allt smink passar inte till alla punkt slut. MEN det finns vissa produkter som funkar till dom flesta. Frågan är nu dock vad är du villiga att betala? Verkar inte riktigt som du har så bra koll och då känns det inte heller som du har jättebra koll på priser men här har du några produkter en smink intresserad 13 åring hade dött för:
    Urban Decay Naked Eyes 2(finns flera men nummer 2 känns som en som verkligen passar dem flesta)

The Balm Mary Lou manizer

Anastasia Beverly Hills contour kit(finns olika beroende på om man har mörk eller ljus hudton fråga personal på kicks så får du hjälp)

anastasia beverly hills glow kit

Tänker att du istället för att köpa massa grejer till henne kanske bara köper en? två möjligtvis. Eller har du råd och vill lägga pengarna kan du ju köpa allt såklart haha men dessa är dyra grejer. Du skulle ju kunna springa till ica maxi och kunna köpa en hel ny sminkväska till henne för priset av en av dessa produkter men skilnaden är ju att en 13 åring har ju oftast inte råd själv att lägga dessa pengar på smink medans dem faktiskt kan köpa smink från Ica Maxi själva liksom. Ge hennes något hon själv inte kan köpa liksom för det kommer hon verkligen uppskatta. 

Det jag gett förslag på nu är highlighters, contour produkter, ögonskuggor. För bas produkter så som foundations, concealers och puder är så himla individuellt(har sminkat mig i 10 år och fortfarande inte lyckats hitta perfekta basprodukter till mig, så svårt är det). Läppstift och rouge är också mycket vilka färger man passar i och föredrar så det tycker jag inte du ska ge dig på att köpa.
Svar på tråden Pappa behöver sminktips!