• Osäker123

Är min man otrogen eller inte?

Hej. Jag har suttit och funderat nu i 3 månader på att något inte stämmer. Jag känner mig inte säker i mitt giftermål längre, så som jag kände mig innan. Jag och min man har varit gift i 5 år och vi har en dotter som är 2,5 år. Vi bor ihop och allt funkade bra innan. Men nu dom senaste månaderna har jag tappat förtroendet för honom. På grund av hans beteende och sätt. Jag litar inte på honom längre. Något inom mig säger att han är otrogen. Innan det5a hade vi ett bra förhållande mellan oss. Jag litade på honom fullständigt och allt gick som en dans. Men från ingenstans så började jag känna mig osäker på honom. Den känsla slog mig rakt i ansiktet. Ändå sedan den dagen tänker jag på det hela tiden. Jag konfronterade honom. Men han säger nej. Han gör inget fel. Jag bad då om att få kolla på hans mobil. Han nekade mig. Min värld rasade samman då. Enligt honom så är det bara en princip sak. Jag däremot gömmer inget för honom. Han vet exakt allt om mig var jag går, med vem och när. Han får kolla i min mobil eller hålla den när han vill. Men efter att han så nej. Har jag nekat honom min telefon för att jag vill att han ska känna den känslan jag fick när han så nej. Han går ut och jobbar från 11.00 till 21.00. Han äger sitt eget företag. Så han behöver inte vara där så länge. Men enligt honom måste han det. Men varje gång jag ringer eller sms. Så är det inte jobb hela tiden. Utan han gör något annat eller är någonstans. En dag så frågade jag honom. Vad gör Du? Vi sms. Han så jag är på ett ställe och dricker kaffe. Detta stället är ungefär 5 min från vår lägenhet. Jag fick den onda känslan igen. Något så till mig du måste ditt. Nu har du din chans och kolla om han talar sanning. Jag gick dit. Men jag såg inte hans bil. Jag väntade lite. För jag trodde att han kanske skulle komma. Men efter några minuter ringde jag upp honom och så var är Du, Han försökte ändra diskussion. Då bara brast jag av gråt och förstod att allt jag hade känt. Var sant. Efter 5 min dyker han upp utanför stället. Jag pratade ingenting för jag var så ledsen och kände mig så lurad. Efter några dagar förklarar han för mig att han hade gått för att hämta en sak bla bla bla. Vad ska jag göra?

Ja behöver verkligen råd. Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Han nekar allt och hans telefon är konstant med honom. Så man hinner inte se den.

Vad hade ni gjort om ni vill veta sanningen?

Jag gråter ofta för mig själv. För jag mår inte bra av dessa tankar. Varje gång så säger han att han ska börja bete sig bra så jag inte får dessa tankarna. Men nästa dag är allt precis likadant. Jag vet att någon kanske kommer skriva något negativ och säga lämna honom. Men det känns som om jag inte kan lämna honom fören jag vet. Just nu har jag inte fått någon bekräftelse på något. Utan det är bara dessa konstiga beteenden och den magkänslan som inte vill försvinna. Han är ute ofta och han har mobilen på ljudlös. Det kan hända att den är på ljud ibland. Men bara av att han neka mig mobilen, betyder inte det för er att han har något att dölja? Tacksam för alla slags råd som kan hjälpa mig att komma ur denna situationen. Kanske börjar jag lugna mig eller se att han verkligen är otrogen. Jag har aldrig varit otrogen mot honom. Jag har inte ens kompisar av det motsatta könet för jag vet att han är väldigt svartsjuk av sig.

• Svar på tråden Är min man otrogen eller inte?
  • Osäker123

Jag vill också tillägga att han har börjat ta på sig någorlunda fint och fixa sig lite oftare än vanligt. Han är tyst om jag bråkar med honom om något. Han försvinner. Vad kan jag göra för att få veta sanningen jag förtjänar att veta. Jag har inte gjort något ont mot honom. Jag har alltid varit en bra fru. Tills idag är jag bra mot honom. Därför anser jag att jag förtjänar att veta sanningen.

• limoncellos
    Osäker123 skrev 2017-07-26 16:03:36 följande:

Jag vill också tillägga att han har börjat ta på sig någorlunda fint och fixa sig lite oftare än vanligt. Han är tyst om jag bråkar med honom om något. Han försvinner. Vad kan jag göra för att få veta sanningen jag förtjänar att veta. Jag har inte gjort något ont mot honom. Jag har alltid varit en bra fru. Tills idag är jag bra mot honom. Därför anser jag att jag förtjänar att veta sanningen.

Ställ honom mot väggen. Det är någonting som inte stämmer tyvärr. Lita på magkänslan.
  • Lena

Klart han har rätt till privatliv även som gift så inget konstigt att du inte får tillgång till hans telefon.

Konstigt och misstänkt om beteendet ändrar sig.

• Osäker123
    Lena skrev 2017-07-26 16:53:00 följande:

Klart han har rätt till privatliv även som gift så inget konstigt att du inte får tillgång till hans telefon.

Konstigt och misstänkt om beteendet ändrar sig.

Glömde tvätta skriva att innan var hans telefon tillgänglig för mig hela tiden. Vi har haft det väldigt öppet mellan oss. Detta var första gången han nekade mig sin telefon. Därför blev jag lite ställd. Eftersom det inte varit så tidigare. Du kan ha rätt. Han vill ha lite privat. Men jag tycker det är konstigt att han just ska börja med det nu, och inte innan. Hoppas du förstå vad jag menar.
  • Anonym (963)

Men herregud människa. Varför skulle du ha rätt till hans mobil? Jag har inget speciellt på min mobil, men ingen får kolla i den i alla fall.
    Och har man företag måste man jobba ibland.

Vänta tills du har ordentliga bevis istället och sluta döma honom pga dina känslor.

• Osäker123
    limoncellos skrev 2017-07-26 16:49:54 följande:

Ställ honom mot väggen. Det är någonting som inte stämmer tyvärr. Lita på magkänslan.

Jag har ställt honom mot väggen någon gång. Men då säger han bara nej. Ja sa att jag vill att du ska vara ärlig mot mig så vi kanske kan lösa det eller om det är något du har gjort. För denna misstanken förstör mycket för mig. Men sen börjar han säga att jag är sjuk i huvudet. Men under dessa 5 år har jag aldrig tvekat någon gång på honom. Jag va aldrig på honom om något. För jag verkligen litade på honom. Men denna känslan bara dök upp från ingenstans. Jag förstår inte varför. Vf kände jag detta inte innan och bara nu. Det som verkligen får mig och se att han ljuger för mig är hans ögon och hur röd han blir i ansiktet så fort jag pratar om det
  • Osäker123

[quote=77872290][quote-nick]Anonym (963) skrev 2017-07-26 17:02:36 följande:[/quote-nick]Men herregud människa. Varför skulle du ha rätt till hans mobil? Jag har inget speciellt på min mobil, men ingen får kolla i den i alla fall.

Vänta tills du har ordentliga bevis istället och sluta döma honom pga dina

Får jag fråga dig en sak. Varför är det bara han som får kräva från mig att kolla i min telefon. Men inte Jag?

• Osäker123
    Anonym (963) skrev 2017-07-26 17:02:36 följande:

Men herregud människa. Varför skulle du ha rätt till hans mobil? Jag har inget speciellt på min mobil, men ingen får kolla i den i alla fall.

Vänta tills du har ordentliga bevis istället och sluta döma honom pga dina känslor.

Får jag fråga dig en sak. Varför är det bara han som får kräva att kolla i min telefon, men inte Jag?

Jag har aldrig krävt det från honom, men han har gjort det mot mig. Vadå har jag mindre värde att jag inte ska få kolla så som han kollar.
  • limoncellos
    Osäker123 skrev 2017-07-26 17:08:25 följande:

Jag har ställt honom mot väggen någon gång. Men då säger han bara nej. Ja sa att jag vill att du ska vara ärlig mot mig så vi kanske kan lösa det eller om det är något du har gjort. För denna misstanken förstör mycket för mig. Men sen börjar han säga att jag är sjuk i huvudet. Men under dessa 5 år har jag aldrig tvekat någon gång på honom. Jag va aldrig på honom om något. För jag verkligen litade på honom. Men denna känslan bara dök upp från ingenstans. Jag förstår inte varför. Vf kände jag detta inte innan och bara nu. Det som verkligen får mig och se att han ljuger för mig är hans ögon och hur röd han blir i ansiktet så fort jag pratar om det

Oftast har magkänslan rätt. Känner man att något är fel så är det oftast det.

Jag hoppas för din skull att det bara är hjärnspöken.
  • Lena

Det är helt tokigt att han kräver det av dig.

Regler ska vara ömsesidiga.

Svar på tråden Är min man otrogen eller inte?