• svartafåret

VUL!! Detta kan ju inte stämma?

Den 16/6 fick jag positivt äl test både förmiddag och eftermiddag, Den 17/6 var det fortfarande starkt men inte så pass som den 16/6.

Bifogar bild, dock har dem ju legat och torkat nu över en månad så syns inte lika bra, Men strecket var starkare än kontrollstrecket.

Den 28/6 testar jag positivt med cb plus och får även gravid 1-2 på cb digital den 29/6. Detta innebär att jag idag är i vecka 7+4-5. Åkte in till gynakuten idag på grund av att jag mått väldigt dåligt, ingen blödning eller så utan bara känt att något ej stämt. Visade sig vara sköldkörteln så ska få äta levaxin. Läkaren var fruktansvärt otrevlig, verkar vara ny då hon hela tiden sprang och skulle fråga sin handledare om än det ena och än det andra. Får göra vul och allt ser bra ut, ser hjärtat som pickar på, hon kollar kanske 10 sekunder sen är det över. Hon säger då att jag är i vecka 5+5! Detta är ju helt omöjligt?? Det innebär att jag skulle blivit befruktad runt den 30/6 och testade positivt 2 dagar innan? Försökte förklara detta för henne men hon vägrade lyssna eller så förstod hon mig inte.

Vad tror ni?

• Svar på tråden VUL!! Detta kan ju inte stämma?
  • Queennr1

Hon har uppenbarligen fel. De tog flera veckor fel på mig med och bara VÄGRADE justera datumet fast jag visste med all säkerhet att det bara fanns ett datum då befruktning kunnat ske. Men vem vet, kanske Gud varit nere och befruktat mig...

• Anonym (.)

Du har sökt akut för något som inte är akut - det kan förklara läkarens bemötande. Det du beskriver bokar man tid för. 

Så tidigt i graviditeten kan minsta millimeter göra att dateringen inte stämmer. Det viktigaste är att hjärtat slår. Läkaren kan inte ge dig några besked annat än att det JUST NU ser bra ut. De kan ge dig ny ul-tid om 2v, innan dess kan man inget säga. 

• svartafåret
    Queennr1 skrev 2017-07-26 21:07:36 följande:

Hon har uppenbarligen fel. De tog flera veckor fel på mig med och bara VÄGRADE justera datumet fast jag visste med all säkerhet att det bara fanns ett datum då befruktning kunnat ske. Men vem vet, kanske Gud varit nere och befruktat mig...

Ja hon har fel. Dessutom så hon först vecka 6 flera ggr. Sen när det var klart och jag skulle gå så frågade jag igen, vecka 6 så du? Hmm nä vecka 5+5...
  • svartafåret
    Anonym (.) skrev 2017-07-26 21:10:07 följande:

Du har sökt akut för något som inte är akut - det kan förklara läkarens bemötande. Det du beskriver bokar man tid för. 

Så tidigt i graviditeten kan minsta millimeter göra att dateringen inte stämmer. Det viktigaste är att hjärtat slår. Läkaren kan inte ge dig några besked annat än att det JUST NU ser bra ut. De kan ge dig ny ul-tid om 2v, innan dess kan man inget säga. 

Du jag hade inte en plan att åka in akut utan ringde 1177 som så att jag MÅSTE åka in.
  • svartafåret
    svartafåret skrev 2017-07-26 21:14:48 följande:

Ja hon har fel. Dessutom så hon först vecka 6 flera ggr. Sen när det var klart och jag skulle gå så frågade jag igen, vecka 6 så du? Hmm nä vecka 5+5...

Autocorrect på mobilen är lika jobbig som alltid
  • Queennr1
    Anonym (.) skrev 2017-07-26 21:10:07 följande:

Är du dum eller? Undersökningen visade att det inte var nåt akut, men det KUNDE det ju faktiskt varit.
  • svartafåret

Förresten såg jag att det stod 9 mm när hon mätte, är fostret verkligen 9 mm i vecka 5?

• Jenny E

Hmmm... om jag kommer ihåg rätt så kan man inte se hjärtat så tidigt som v5. Vi har gjort ivf och då gör man vul tidigast v 7 och då vet man befruktningsdagen. Oavsett spelar det ingen roll, barnmorskerna kommer att gå på sista mensens föstra dag och sedan kommer ni få ett nytt datum vid rutinultraljudet. Bry dig inte om detta utan ring barnmorskemottagningen för inskrivning om du inte redan gjort det.

• telly
    svartafåret skrev 2017-07-26 21:14:48 följande:

Vecka 5+5 är ju vecka 6...
    BF feb 2018
  • Anonym (D)
    Queennr1 skrev 2017-07-26 21:17:50 följande:

Är du dum eller? Undersökningen visade att det inte var nåt akut, men det KUNDE det ju faktiskt varit.

Fast akut?? Som ett tidigt missfall då eller. Som ju tyvärr är ganska vanligt, inget att göra åt men som många ändå får va med om.

Vad hade kunnat göras om det där du menar som "akut" hade varit "akut"?!
Svar på tråden VUL!! Detta kan ju inte stämma?