• En slät kopp

Tre timmars besök hos frisör, är det rimligt?

Jag var hos en ny frisör igår. Ny för mig, min vanliga har semester och det blev panik att få en tid. Jag valde en tjej som jag hört gott om. I vanliga fall brukar det ta max en timma när jag bara klipper håret, men nu tog det drygt tre timmar!

Hon svarade i telefonen (privata samtal) ringde själv samtal, kompisar till henne kom in och snackade om vad de skulle göra eller hade gjort, hon fixade fika till sina barn som kom dit mm Jag påpekade flera ggr att det tog lång tid men fick knappt svar. Bara lite charmiga skratt och bortförklaringar om att hon har fullt upp i livet. Jag var riktigt irriterad när jag gick därifrån.

Ifrågasatte om jag skulle betala vanligt pris (650 kr) men hon vägrade ge sig.

Till råga på allt hade hon mage att be mig recensera på hennes fb-sida vilket jag gjorde. Gav en trea i betyg för klippningen men skrev tydligt vad jag tyckte om tiden och hennes nonchalans mot mig som kund.

På kvällen blev jag uppringd. Hon var skitarg för vad jag skrivit och skrek åt mig. Sa att jag var en så tråkig kund så jag skulle bara fatta att hon verkligen inte gjort sitt bästa med mitt hår. Mitt hår och min stil var bara så hemsk osv

Går ju givetvis inte dit igen men ska jag bara låta detta bero?

• Svar på tråden Tre timmars besök hos frisör, är det rimligt?
  • Stårschan

Nej, tre timmar för en klippning är inte rimligt. (Tänker på min man som tycker att allt över fem minuter är en plåga.) Hur mycket fick du betala i slutänden? Ville hon ha mer eftersom hon höll på så länge?

Bra att du sa vad hon tyckte. Hon slarvar ju dels med DIN tid - du hade förmodligen andra planer - men också med sin egen. Hon kommer att få svårt att få det att gå runt om hon ska hålla på i tre timmar och inte få in mer än 650 kr på den tiden.

Du sa att du hade hört gott om henne, så andra har förmodligen andra erfarenheter av henne, eller så trivs de med att bli ompysslade så länge för sån liten peng, och ser det som lyxtid att få slappa så länge medan någon pillar med ens hår då och då.

• Anonym (M)

Om det hade hänt mig så hade jag uppdaterat min recension på facebook för att reflektera att hon ringde upp skrek på mig för recensionen jag skrev, samt vad hon sa gällande att hpn inte gjorde sitt bästa för att jag bar så tråkig och hade tråkig stil. Beter man sig som as förtjänar man att behandlas därefter.

• En slät kopp

Jag betalade 650 kr. Det är en kombinerad frisör och butik för heminredning. Verkar gå bra så frisördelen är kanske bara en bisyssla. Hon sa några gånger att det var en lugn period nu, inte så många som klipper sig och att det var därför jag fått en tid. I vanliga fall tar hon inga nya kunder. Hon behöver inte oroa sig, jag kommer inte tillbaka.

• Stårschan
    Jag är bara jag skrev 2017-07-27 11:06:03 följande:

Fullkomligt orimligt! Hade jag aldrig accepterat. Inte priset heller för en normalklippning.

Nej, det var riktigt dyrt.
  • Anonym (Frisören)

Helt orimligt att det ska ta 3 timmar! Så lång tid tog det inte ens när jag var elev. Nu gör jag en "normal" klippning på dam på 45 minuter inklusive tvätt och styling. 450:-.

Hade absolut uppdaterat recensionen till 0 eftersom hon ringde upp dig och skällde ut dig.

• Anonym (Mupp)

Hade hon tagit till sig av kritiken och ringt upp och bett om ursäkt så hade jag upodaterat min recension och berättat för just det för folk. Nu betedde hon sig precis tvärtom, såklart ska den informationen också komma ut. Beter man sig illa så får manta konsekvenserna. 3 timmar för ett besök hade säkert varit rimligt, om de timmarna ägnats bara åt ditt hår, nu var det ju inte så, alltså fullständigt orimligt.

• Jag är bara jag
    Anonym (Frisören) skrev 2017-07-27 11:57:15 följande:
    Helt orimligt att det ska ta 3 timmar! Så lång tid tog det inte ens när jag var elev. Nu gör jag en "normal" klippning på dam på 45 minuter inklusive tvätt och styling. 450:-.
    Hade absolut uppdaterat recensionen till 0 eftersom hon ringde upp dig och skällde ut dig.
    Precis vad jag menar! Jag har tjockt lockigt hår, men det tar sjutton gubbar inte 3 timmar att klippa! Brukar skippa tvätt och styling och då tar det en halvtimme. Kostar runt den summan du skrev på innesalong mitt i stan.
  • Anonym (Herregud)

Som andra sagt, 3h för en vanlig klippning är helt orimligt. Inte ens jag som inte är utbildad frisör kan fullföra en ordentlig och snygg "vanlig" klippning på mindre än 30 minuter, hur faren drar man ut det på 3 timmar?!
    Och att sedan kan man ju inte be om recensioner om man inte är beredd på att folk kommer att vara ärliga... 
    Och att hon dessutom ringde upp och skällde ut dig? Herregud. Men det slår mig ofta hur konstigt det är att vissa får lov att jobba med människor, för fy faren vad folk kan vara oförskämda. 
    Tyckte du gjorde rätt. Hade gjort som någon annan här sa, uppdaterat recensionen och eventuellt lagt till en liten text om samtalet efter recensionen, eller, varför inte citera exakt det hon sa via telefon? Flört 

Svar på tråden Tre timmars besök hos frisör, är det rimligt?