Inlägg från: Bosan |Visa alla inlägg
  • Bosan

Ytterkläder förskolan - Hjälp!!

Hej!

I januari ska min son som då är 16 månader börja förskolan.

Vad för typ av ytterkläder behöver vi och hur mycket av varje? Både galon och skal? Vad har man under? Vintern? Overall? Alltså jag tycker verkligen det är en djungel att veta vilka kläder till olika väder och årstider som blir bäst, så att han håller sig torr och varm.

Än så länge har han ju mest suttit i vagn vid regn och vinter så har inte behövt tänka på funktionskläder...

Ge mig alla tips ni har!! :)

• Svar på tråden Ytterkläder förskolan - Hjälp!!
  • Bosan

Åh tack för era svar!!

Kanske dum fråga - men har man alltså regnoverall/galon ovanpå vinteroverall? Typ vid kallt och slaskigt? Hade jag ingen aning om så det var bra o veta :D

• Bosan

Tack alla för så bra svar! Jag noterar för fullt ????

Jag hittade en begagnad väldigt fin Reima vinteroverall i strl 92. Är det dumt att köpa redan nu?

Han har hittills följt klädstorlekarna väldigt bra. Han fyller ett i augusti. 92 är väl från 1,5 år? Hade hoppats han kan ha den hela vintern fram till våren och man ska väl köpa lite större? Eller är det dumt? Den var så fräsch och bra pris ???? så man skulle vilja passa på...

• Bosan

Hm, kom på att han blir 1,5 slutet av februari... Då är nog 92 dumt kanske... Borde nog vänta lite :D

Svar på tråden Ytterkläder förskolan - Hjälp!!