• Limus

Stort födelsemärke, 3 cm och ojämna kanter.

Var på bvc för kontroll, minstingen är 2.5 år. Doktorn såg hennes födelsemärke i armvecket och och tyckte vi skulle fotografera det en gång i halvåret för att hålla koll så att det inte förändrades.. alla läkare jag har pratat med, och det är många, har sagt att det är ett födelsemärke eller en kaffefläck och inget att oroa sig för.

Nu tror jag ju att hon ska få cancer. Läkaren sa att stora födelsemärke har en ökad risk att förändras.

Någon mer med barn med stora födelsemärken? Jag känner enorm oro över detta och för min del kunde läkaren lika gärna ssgt att det är en tidsfråga innan hon får cancer...

Till saken hör att min yngsta har det varit komplikationer med sen v 14 I graviditeten då jag började blöda, därefter havandeskapsförgiftning och en dramatisk förlossning. När hon föddes fick hon vara frisk i två veckor och sen följde en period på 2 år då hon ständigt var sjuk. Frisk i max 11 dagar och sen började infektionerna igen...

Jag känner att jag håller på att oroa ihjäl mig. Att det alltid ska vara något med lillan.. ????????????

Tre chamtroll, -07, -11 och -15
  • Svar på tråden Stort födelsemärke, 3 cm och ojämna kanter.
  • Meriall

Går det att ta bort det? Ifall det finns risk menar jag. Hur ser det ut? Du får gärna sätta in bild så är det lättare att se.

• Limus

Så här det ser ut. Började som ett blekbrunt märke när hon var 2 veckor, och nu ser det ut så här- Doktorn  sa at det kommer blekna, men fy fasen så rädd jag är. Han borde ju dock skickat oss till hudmottagning km det vore ngn fara, men det känns som om hon har en tidsinställd bomb på armen..

Två chamtroll, -07 och -11.
  • Limus
    Meriall skrev 2017-07-28 12:28:37 följande:

Går det att ta bort det? Ifall det finns risk menar jag. Hur ser det ut? Du får gärna sätta in bild så är det lättare att se.

se svar ovan!
  • Meriall

Ah jag förstår. Det var alltså ljusbrunt och blev sedan mörkare? Jag skulle nog pushat för att de ska kolla extra men det sitter ju lite vanskligt till att ta bort även om det förstås går. En jag känner har ett liknande men mörkare märke och är vuxen och det har inte varit något farligt men förstår att du är orolig ändå, man vill ju verkligen vara 100 med de små. Kanske be om en second opinion?

• Limus

Det är inte det minsta upphöjt.

Hon är redan kopplad till barnmottagningen här så jag ska be dem kolla xtra på det nästa gång vi ses.

Svar på tråden Stort födelsemärke, 3 cm och ojämna kanter.