• NeaK

Olika starka gravtest - MF?

Hejsan!

För snart två veckor sedan hade jag en blödning som hag trodde va min mens - den va dock typ bara 2,5 dag, så va helt säker på att jag inte va gravid. I tisdags morse tog jag ett gravtests samtidigt som ett ÄL test och fick då ett rätt starkt positivt svar. Men pga blödningen så blir jag så fundersam och BM så att man skulle vänta i fyra veckor och se!

Jag tog idag ett nytt test som jag anser va svagare.. ????Kan test visa olika fast man är gravid eller va det ett MF jag hade? Bifogar bild på de olika testen. Det översta är från i tisdags.

• Svar på tråden Olika starka gravtest - MF?
  • NeaK

Ursäkta! Bilden blev sne när jag la upp den i mobilen.. men då blir det testet till vänster som är sen i tisdags!

• PuLoha

Behöver inte tyda på missfall. Testen kan visa olika beroende på dygnet osv man testar. Men vänta någon dag till och testa igen så ser du om det blir starkare eller svagare.

• NeaK

Har testat på morgonen båda två.. men ser ju även att kontrollstrecket på det förra inte va lika starkt som nu så kanske att de har sugit olika mycket färg.. eller så fiskar jag bara efter halmstrån..

• syntharen

Var det ena fortfarande blött när bilden togs? För min erfaranhet är att testen ser lite starkare ut när dom torkat. Sedan går det inte att utifrån test att se om man ska få missfall. Jag vet hur det är, har själv varit i samma sits många gånger. Men sluta testa, du är gravid. Grattis!

• NeaK
    syntharen skrev 2017-07-28 09:01:06 följande:

Var det ena fortfarande blött när bilden togs? För min erfaranhet är att testen ser lite starkare ut när dom torkat. Sedan går det inte att utifrån test att se om man ska få missfall. Jag vet hur det är, har själv varit i samma sits många gånger. Men sluta testa, du är gravid. Grattis!

Det första är taget när det var blött och lika så det andra..

Det är inte det att jag tror att jag ska få MF utan ifall jag haft det då jag efter ÄL ca 10 dagar efter hade ca 2,5 dag med mensliknande blödning och sen lite spottings någon/några dag efter.. veta att man omöjligt kan säga det redan nu då jag isf bara borde va i v 6-7 men tänkte mer om fler fått svagare men ändå varit gravida?
  • Estor

Ta ett nytt test om en vecka då borde de va svagare om det va när. Hoppas det bara var normal blödning.

• NeaK

Är det ingen mer än jag som varit med om detta? Eller har erfarenheter? Kanske bara är jag som är för otålig! ????

• lilaemma

Kan vara vilket som. Tidiga mf brukar hormonerna gå ner ganska snabbt, men de kan sitta i upp till 9 veckor... 

• Glädje

Jag fick ett tidigt mf, fick mf typ dagen efter jag plussade på BIM.

Men hade då en mkt kraftig blödning i ca 4 dagar och när jag började blöda så hade jag sjukt ont!

Sen ca 1 vecka senare så testade jag negativt.

Så testa om några dagar, de borde sjunka så du ser det på testerna inom en vecka. Men samtidigt så är de ju normalt att blöda lite mensliknande vid bim vid tidig graviditet, så det kan ju va ett litet frö som mår bra ändå! :)

• Anonym (Missfall)

Jag gissar på missfall, annars skulle testet ha ökat nu. Har haft flera missfall mellan vecka 5-8 och mina tester har visat positivt 3-4 veckor efter.

Svar på tråden Olika starka gravtest - MF?