• Millagrstrom

Vul.hinnsäck och gulesäck,ej synbart embryo

Hej.

Jag var och gjorde tidigt vul i onsdags.

Enligt mina beräkningar var jag då i v 7+2.

Hon kunde se en aktiv graviditet med en hinnsäck och en gulesäck,men inget synligt embryo.

Hinnsäcken mätte hon till 1cm x 1,4cm.

Vilket inte stämde med SM.

Hon ville att jag skulle komma tillbaka om 7 dagar för kontroll. Hon sa att antingen är jag tidigt gravid eller så har jag fått missfall.

Jag ringde min gyn som jag går hos i vanliga fall direkt,dom kom tillbaka från semestern just den dagen.

Fick en tid idag kl 13.

Är så fruktansvärt orolig. Men jag vet att jag inte kan göra något åt saken om jag fått missfall. Man blir så ledsen.

Sköterskan på min gyn jag ska till idag,sa att allt spelar roll under en tidig undersökning.

Maskinens ålder och kapacitet,läkarens kompetens etc etc.

Jag har inte ont i magen eller blöder.

Jag hoppas såklart på det bästa idag,att han ser ett litet foster. Att jag har haft äl senare än vad jag trott etc etc.

Men är inställd på dåliga nyheter oxå.

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Vul.hinnsäck och gulesäck,ej synbart embryo
  • Treansresa

Hoppas det gick bra Idag

• Millagrstrom

Gick inte så bra tyvärr.

Gulesäcken var i strl som om jag va i v 6,han såg en liten skugga han trodde var fostret. Men inga hjärtslag.

Han såg även blodsamlingar i livmodern, han sa att med 99,9% säkerthet att jag fått missfall. Ska tillbaka på måndag om jag inte börjat blöda innan. Han sa även att han varit med om att det har vänt till det positiva,men jag skulle inte hoppas för mkt,för att jag har garanterat MF :(

• Amser
    Millagrstrom skrev 2017-07-28 15:24:59 följande:

Gick inte så bra tyvärr.

Gulesäcken var i strl som om jag va i v 6,han såg en liten skugga han trodde var fostret. Men inga hjärtslag.

Han såg även blodsamlingar i livmodern, han sa att med 99,9% säkerthet att jag fått missfall. Ska tillbaka på måndag om jag inte börjat blöda innan. Han sa även att han varit med om att det har vänt till det positiva,men jag skulle inte hoppas för mkt,för att jag har garanterat MF :(

Känner med dig. Fick samma besked igår, i v 7+0.
  • Bodrum

Hemskt ledsen! Har också varit igenom ett MA, mådde illa och kräktes och allt. Berodde på att moderkakan fortfarande utvecklats som den skulle, men fostret hade tillbakabildats. Även om det inte gått så lång tid av graviditeten så hinner man ändå drömma och hoppas så mycket. Önskar det fanns något sätt att få dig att må bättre! Om det är till någon tröst så väntar jag barn nu (skulle kommit för en vecka sen) och även om det var en lång resa för mig innan det blev en fungerande graviditet vet jag många som snabbt blivit gravida igen. Kram

• Millagrstrom
    Amser skrev 2017-07-29 17:45:30 följande:

Känner med dig. Fick samma besked igår, i v 7+0.

Beklagar :(

Var du börjat blöda ännu?

Det har inte jag,så jag måste till gyn imorgon.

Hade hoppats på att det kunde dra igång så att jag slapp lägga mig i gynstolen igen...
  • Amser
    Millagrstrom skrev 2017-07-30 21:02:35 följande:

Beklagar :(

Var du börjat blöda ännu?

Det har inte jag,så jag måste till gyn imorgon.

Hade hoppats på att det kunde dra igång så att jag slapp lägga mig i gynstolen igen...

Hej igen! Nej, allt är som vanligt, lätt molvärk och hungrig men inget foster. Ska till gyn på nytt på torsdag och jag förmodar att jag då får tabletter för att stöta ut allt. Berätta gärna hur det går för dig! <3
  • Millagrstrom
    Amser skrev 2017-07-31 08:50:53 följande:

Hej igen! Nej, allt är som vanligt, lätt molvärk och hungrig men inget foster. Ska till gyn på nytt på torsdag och jag förmodar att jag då får tabletter för att stöta ut allt. Berätta gärna hur det går för dig! <3

Jag var där imorse.

Ingen blödning än. Allt hade krympt lite så det kommer nog snart med buller och bong. Ska ge kroppen 1 vecka till på att stöta ut det. Annars får jag en remiss till kk för tabletter.
  • Anonym (Jane)

Beklagar! Var med om samma sak i september förra året.

Blev dock gravid snabbt igen, den graviditeten gick vägen, och bebisen är en månad nu.

Håller tummarna för att du blir gravid snart igen!

• Millagrstrom

Ingen blödning ännu i sikte!!

Blir galen.

Brösten har börjat ömma spm tusan igen.

Mensvärk från och till,illamående igen!!!

Man tycker ju att det borde satt igång nu då gyn såg blödningar i livmodern på vul både i fredags och i måndags!

Hur länge kan man behöva få vänta på blödningen?

Vill bara att detta ska vara över nu :(

Svar på tråden Vul.hinnsäck och gulesäck,ej synbart embryo