Inlägg från: Anonym (Nan PRO) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nan PRO)

Ni som använt Nan sensitive eller Nan PRO 1

Det är skillnad om man blandar pulvret med varmt vatten då får man EJ spara, men med kallt kokat vatten kan man spara. Man ska helst inte göra det utan det är alltid bäst att göra flaska för flaska. Men ska/ måste man förbereda så ska man vara noga att försegla ersättningen i kylen.

• Anonym (Nan PRO)
    alesig skrev 2017-07-29 11:18:22 följande:

Åå är du säker att man kan spara pm de är kallt? Jag har gjort i ornong det ljummet och lagt in i kylen. Kanske därför våra twins har så ont i magen?

Först och främst så ska jag säga att det är inte 100% säkert men det jag hört är att om man måste förbereda går det att göra så att man kokar vattnet kyler ner det och förbereder flaskan och ställer i kylen och värmer försiktigt sen i micron. Och då är det viktigt att man ibte värmer för varmt för fort för då försvinner det ett ämne i nan som funkar lika som Sempers magdroppar kommer ej ihåg namnet på ämnet just nu. Över 40 grader i ersättningen (blir så varmt snabbt längs med flaskan) gör att det försvinner och då kan bebis få ont i magen så var det för min pojke. Vi värmde då vatten först skakade om vattnet tog temp var det då mellan 37,5 och 39,5 så hällde vi i pulver och matade. Blir det för kallt får magen arbeta så mkt att de kan få ont i magen oxå.Pojken blev bra efter 7 dagar:)
Svar på tråden Ni som använt Nan sensitive eller Nan PRO 1