• Kaninen00

Öppet förhållande, hur har ni det?

Hej

Jag är kille

Gift och vi har ett barn.

Vi är båda överrens och har ett så kallat öppet förhållande.

Vi båda bygger det på att vi tycker sex är en skön njutning. Att vi inte tycker att det ska stå i vägen för att vi älskar varandra. Vi har bra sex, men vi tillåter även att vi ligger med andra på egen hand.

Jag har under dessa 10 år haft sex med en tjej utöver min fru. Vet inte om hon har nyttjat vår överenskommelse.

Under åren pratar vi lite om det, mer för att se om vi ändrat åsikt.

Hur gör ni som har öppna förhållanden?

Nu är jag sugen på att testa sex med någon ny tjej. Men det är ju knappast lätt att träffa likasinnade. Jag har ingen lust att ljuga och säga att man är singel eller öppna med att berätta om vår deal.

För mig är sex spänning, njutnig och det går stt tillfredställa varandra på tusen olika sätt.

Vi tror även att ha sex med andra berikar vårt egna sexliv.

Vad har ni för syn på saken. Förstår att detta sticker i ögonen på en del.

Får gärna kontakt med andra par eller personer med liknande syn. Bara för att chatta, maila eller något.

Hoppas någon kan läsa detta med lite seriösa ögon.

• Svar på tråden Öppet förhållande, hur har ni det?
  • Aliona

Jag har haft ett par öppna förhållanden och det har fungerat bra. I första fallet, som var det mest uttalade, pratade vi om det ganska mycket. Typ, vi informerar om vi har träffat någon. "Älskaren/älskarinnan" ska veta sanningen. Alltid kondom, även vi oralsex, och om det av någon anledning blivit miss med kondomen så informerar vi direkt. Alltid svara ärligt på varandras frågor etc. Jag är bisexuell, så för min del var det mest att jag ville ha tjejer vid sidan om. Min ex ville ha friheten med öppet förhållande men utnyttjade det sällan.

När jag träffade min nuvarande var hon redan i ett polyamoröst förhållande med två kvinnor och jag var sambo med en man (samma som ovan). Mellan oss var det inte så mycket öppet förhållande som flerpartnerförhållande. Med tiden gjorde vi dock slut med våra respektive och är exklusiva av eget val. Tills vidare i alla fall.

Jag tror inte mycket på monogami. Tror att det är en påtvingad omöjlighet.

Min erfarenhet är dock att så länge man är lycklig med varandra så kan det vara frid och fröjd med öppet förhållande. Det kan öks spänningen, berika sexlivet och göra en mer sammansvettsad. Men problemen blir när det redan knakar i fogarna, och någon k förhållandet börjar träffa sin älskare/älskarinna mer och mer. Kanske har mer sex med den andra. Skriver sms på kvällarna, tänker på den andra hela tiden, anförtror sig mer med den andra...då är det lätt att svartsjuka, ojämnvikt och gräl startar.

Bästa rådet är att vara så ärliga och öppna med varandra ni bara kan. Och att alltid respektera varandras önsningar och känslor.

Har inte så mycket tips på hur du ska få tag i tjejer. Vet att mitt ex möttes med mycket misstänksamhet när han berättade att vi har öppet förhållande. De flesta trodde helt enkelt att det var skitsnack. Du får vara lite ihärdig helt enkelt. Jag har själv haft sex med en man som hade ett öppet äktenskap. För min del passade det perfekt, förutom att han pratade lite väl mycket om sin fru :)

• Kaninen00

Intressant, kul att du svarade.

Ja det är just som du skriver. Som kille (kanske för alla) möts man av massa misstänksamhet så fort man nämner öppet förhållande.

Mellan mig och min partner känns sllt bra. Som du skriver är det viktigt att vara ärliga och följa det vi bestämt.

Saknar något fungerande forum med likasinnade. Men jag antar att det blir lätt infekterat av random folk som bara förstör.

Hur har du gjort när du berättar för andra? Hur har det tagits emot och tror man mer på dig som tjej?

• Anonym (Rebus)

Inte många som verkar ha detta som deal. Många som läst men inga svar

• MrFlex

Med tanke på hur sexmarknaden ser ut för "enbart sex" så känns öppet förhållande som en mindre bra deal för killar.

• Anonym (Rebus)

Äh jag tror ändå på att de som lyckas köra med öppet förhållande är bra.

Bra med lite variation och ta lärdom av andra.

• Anonym (svampbob56)

förstår inte hur någon ksn tycka detta är bra.

ser ju onekligen ut som om du är ensam i detta.

kärlek är lika med sex.
    bara kåta män som tror att de ska få knulla mer om de har ett öppet förhållande.

• Anonym (Kille)
    MrFlex skrev 2017-07-29 18:11:39 följande:

Med tanke på hur sexmarknaden ser ut för "enbart sex" så känns öppet förhållande som en mindre bra deal för killar.

Beror på hur man ser på det. Själv önskar jag en hotwife, dvs en flickvän/fru som har sex och njuter även med andra. Själv har jag ingen längtan till att ligga med andra, ja kanske testa någon för att jämföra men ser hellre att min partner får njutning och tillfredsställelse. Skulle även vilja att hon är öppen med det och talar om när och hur hon haft sex men inte nödvändigtvis med vem.

Men jag förstår hur du tänker, det kan inte vara jättesvårt att få ligga som tjej.
  • Kaninen00
    Anonym (Kille) skrev 2017-07-30 08:43:51 följande:

Beror på hur man ser på det. Själv önskar jag en hotwife, dvs en flickvän/fru som har sex och njuter även med andra. Själv har jag ingen längtan till att ligga med andra, ja kanske testa någon för att jämföra men ser hellre att min partner får njutning och tillfredsställelse. Skulle även vilja att hon är öppen med det och talar om när och hur hon haft sex men inte nödvändigtvis med vem.

Men jag förstår hur du tänker, det kan inte vara jättesvårt att få ligga som tjej.

Ja det är ju en del av grejen med sex. Att både ge och få. Att ens partner njuter är lika viktigt som att man själv gör det.

Sedan är det så att jag till exempel vill pröva mer än min fru. Istället för att hon ska göra saker som hon inte är bekväm med, får jag göra det med någon annan.

Sex är för mig som att gå och få massage. En njutning... Eller äta näågot gott också en njutning.

Det borde vara mer öppet
  • MikNis

Det verkar som att din fru är den aktiva parten i detta...

Och jag tror på att vara tydlig med att du har fru, Men att du gärna träffar andra kvinnor.

Då får de kvinnorna avgöra hur de vill göra..

• Kaninen00
    MikNis skrev 2017-07-30 14:15:01 följande:

Det verkar som att din fru är den aktiva parten i detta...

Och jag tror på att vara tydlig med att du har fru, Men att du gärna träffar andra kvinnor.

Då får de kvinnorna avgöra hur de vill göra..

Ja så är det nog.

Vet visserligen inte hur aktiv hon är
Svar på tråden Öppet förhållande, hur har ni det?