• Hejanonym21

Behöver råd!!

Hejsan! Jag har väldigt länge nu försökt hitta en bra concealer som man kan ha under ögonen men har aldrig riktigt hittat en som jag tycker funkar bra så ni får jätte gärna skriva om ni har någon bra concealer som ni tycker funkar! Tack på förhand!

• Svar på tråden Behöver råd!!
  • UniformYankie

Använder du ögoncreme och primer? Jag själv använder inte primer då jag inte sminkar mig varje dag (känns liksom inte lönt att spendera 100+ kronor för något man inte använder flitigt varje dag) men tycker resultatet blir mycket bättre om man har ögoncreme innan man applicerar concealer. 
    Ett tips till är att använda en ögoncreme som innehåller koffein då det är dränerande och svullnadsdämpande. Är den dessutom svalkande så är det bra för att lugna "puffiga" ögon. Den återfuktar också så att concealern inte flagnar eller blir kakig. Så har du liksom något som vårdar och lugnar och något annat som täcker över resten. 

Jag använder Loreals True Match concealer. A little goes a long way med den så den är väldigt dryg. Den sitter dessutom ganska bra. Det man måste ha lite koll på är att den lätt lägger sig i rynkorna precis under ögat. 

Sen har ju Maybellines Anti Age Rewind concealer fått jättebra recensioner. Har sett hur många youtubers som helst som använder just den och som älskar den, och den kom nyligen tillbaks i sortimentet här i Sverige också. 

• Nyttnamn7

Måste bara säga att jag är väldigt ny här så vet int hur man skriver tillbaks till folk (glömde lösenordet så det är därför jag heter annorlunda) men om du ser det här som skrev så tack för tipset ska verkligen prova det du skrev. Kram<333

Svar på tråden Behöver råd!!