Inlägg från: Mirja von Beau |Visa alla inlägg
  • Mirja von Beau

Psykisk misshandel

Så tämligen alla som läser din ts skulle nog komma på tanken att han är en psykopat. 

Men skulle han verkligen vara någon psykopat, hade den attityden visat sig redan innan ni fått något barn.
    Självklart ska du inte ha det så här, men, missförstå mig rätt nu, att bli förälder kan ändra hela världen. Det är inte alltid enbart en dans på rosor. Frågan är, hur mycket har du förändrat dig efter födelsen? Jag har upplevt unga mödrar som blivit rena mardrömmen efter födelsen, menar svårt att umgås för andra. 

Jag tänker inte skylla på dig, men hur mycket har du förändrat ditt beteende mot din man efter födelsen?

• Mirja von Beau
    Marskvinna skrev 2017-07-29 14:12:26 följande:

Ja du...

När jag tänkt tillbaka så har ju varningsflaggor funnits men det va efter graviditeten som det satte fart på riktigt..,

I mitt jobb ingår det att va bra på att kommunicera och lyssna in den andra personens känslor..

Jag har vid fler tals gånger nämnt att jag vill att han ska va rak med mig om det något jag gör eller säger som han uppfattar är fel, problemet är att jag aldrig får något svar på exakt vad det är som är fel utan mer en kommentar som 'det är så mycket så det är ingen ide'

Detta är mitt tredje barn och jag är samma person som efter mitt första och andra barn.

När jag va höggravid drog han ut och festa med en kille jag inte känner, efter vi haft ett bråk. Han va vidrig mot mig den kvällen...

Förklara att jag inte hade något värde, att jag aldrig betydligt något, att han inte ville ha med mig att göra mer... jag va veckor från att föda och det enda jag gjorde då va att gråta och be han sluta säga så elaka saker...

Bara att lämna honom då.
  • Mirja von Beau
    Marskvinna skrev 2017-07-29 15:15:37 följande:
    Om det vore så lätt...

Har hus och barn ihop
    Och? Antingen pratar du med honom om att du inte längre kan acceptera hans beteende eller så gnälla du resten av ditt liv här om vilket svin din man är, men eftersom ni har hus och barn ihop, inte kan lämna honom.
  • Mirja von Beau

Inget illa menat, men när man läser alla dessa svar här på fl, så har väl majoriteten av den svenska befolkningen någon diagnos, främst bipolaritet, ADHD, ADD, autism... osv. enbart för att de inte beter sig som önskat.

TS, lämna honom om du mår så dåligt. Inte svarare än så.

Svar på tråden Psykisk misshandel