Inlägg från: Anonym (narc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (narc)

Psykisk misshandel

Det låter som att du lever med en man som har en narcissistisk personlighetsstörning, eller i varje fall starka drag av det. Han använder sig av alla de klassiska härskarteknikerna. Om så är fallet så finns det inget att jobba för. Han är då inte förmögen att älska dig och han kommer inte ändra sig mer än för stunden.

• Anonym (narc)
    Marskvinna skrev 2017-08-06 14:21:48 följande:
    Ja när jag läser om det finns det mycket som stämmer in, inte allt men det mesta..

Han har kontaktat en för hjälp.. men känns inte som han gör det för att han vill ändra sitt beteende utan mer att jag har krävt det..
    Bra att du har insikt iallafall. Det är ganska hopplöst när man inte vet vad man ska tro på, när personen manipulerar och säger och gör allt för att nå sitt mål. Hoppas det går bra för dig!
  • Anonym (narc)
    Marskvinna skrev 2017-08-06 15:27:48 följande:
    Ja vad det än är så terapeuten jag har kontakt med på kvinnojouren nu säger att det är vanligt att män som misshandlar psykiskt och även fysiskt ofta är väldigt charmiga och omtänksamma den första tiden och beter sig bra tills man ex flyttar ihop, blir gravida eller gifter sig... när dom anser att man är 'fast'

Då påbörjar dom gradvis sin misshandel psykiskt, för att sakta bryta ner en...

Och tydligen enligt henne så är det vanligt att han utåt är en toppenkille och behandlar en väl, mesans när man är ensamma så pågår annat
    Så är det absolut. TS du skrev att du försöker lämna men att det är svårt att få bostad. Ett tips är att kontakta socialtjänsten i din kommun och se om du kan ansöka om social förtur till ny bostad utifrån att du är utsatt för psykisk misshandel i hemmet. 
  • Anonym (narc)
    Marskvinna skrev 2017-08-06 19:27:02 följande:
    Okej så man har förtur då? Det vore ju kanon
    Kommunen kan ha olika kriterier, men våldsutsatta (psykisk våld räknas oftast in där) brukar alltid ingå i de kriterierna. Det kan fortfarande innebära en väntetid, men inte lika lång som man får på egen hand. I vissa kommuner är det socialtjänsten som man kontaktar, i andra är det den kommunala hyresvärden direkt. Be kvinnojouren intyga det du uppger. Lycka till, och starkt av dig att du börjat bryta dig fri!
Svar på tråden Psykisk misshandel