Inlägg från: SandraF81 |Visa alla inlägg
  • SandraF81

Gastric bypass 2017

Hej, jag skickade in min egenremiss i torsdags till några olika i Stockholms landsting. Jag hoppas att min egenremiss blir godkänd. Jag har PCOS och har tidigare tesat Gastric Ballong vilket funkade för mig men jag gick senare upp dom kilona jag förlorat. Är 157 och väger nästan 95 kg dock är en hel del muskler då man med PCOS lättare bygger muskler och jag har tränat en del crossfit. Så  frågor tror ni jag är en lämplig kanditat? Hur lång tid brukar det ta att få svar på egenremissen? Jag är så ivrig nu att få svar....

• SandraF81
    SandraF81 skrev 2017-10-15 10:54:21 följande:

Hej, jag skickade in min egenremiss i torsdags till några olika i Stockholms landsting. Jag hoppas att min egenremiss blir godkänd. Jag har PCOS och har tidigare tesat Gastric Ballong vilket funkade för mig men jag gick senare upp dom kilona jag förlorat. Är 157 och väger nästan 95 kg dock är en hel del muskler då man med PCOS lättare bygger muskler och jag har tränat en del crossfit. Så  frågor tror ni jag är en lämplig kanditat? Hur lång tid brukar det ta att få svar på egenremissen? Jag är så ivrig nu att få svar....

Jag fick faktiskt 4 svar redan igår så tog inte ens en vecka.  En remissbekräftelse från Ersta som ska kalla mig senare. Tid 21:a nov på Danderyds för konsultation, Västerås där dom behöver mer info men en tid till infomöte på Södertälje sjukhus redan nästa vecka! Jätteglad att det gick så fort att få remissbekräftelse iaf då jag skrev min själv. 

Har någon erfarenhet av Södertälje? Eller vad tycker ni? Kan man gå flera? Kan man fråga om ungefärliga väntetider. 

Följer er andras inlägg med spänning :)

Terrytess skrev 2017-10-15 11:39:32 följande:

Hej på er

Jag gjorde min GBP i juni förra året, alltså 1,5 år sedan.

Vägde då 96 kg och är 163 cm lång.

Väger nu ca 66 kg och mår toppen i kroppen!

Skrev dagbok efter op och det är trevligt att gå tillbaka och läsa om tiden innan beslutet och efter op.

Jag betalade själv, Carlanderska i Gbg gjorde på. Kan varmt rekommendera dem.

Jag läser om era funderingar och tankar, om kämpandet och oron.

Jag tänker att kanske jag kan hjälpa er med vissa svar?

Kram på er och lycka till!!!@

Svar på tråden Gastric bypass 2017