Gastric bypass 2017
Hej hej på er alla!
Jag hoppas det går bra att joina er =)
Jag är en kvinna som har BMI på ca 39, mitt landsting har en gräns på 40 men jag har pratat med dem och de säger att man kan få en operation även om man inte uppfyller BMI-kravet men att det beror på vilka andra problem man har osv.
2012 så ansökte jag första gången men fick avslag iom jag inte hade BMI 40 (samma vikt som nu ungefär) och blev ganska nedslagen så jag la som det där på hyllan. Nu 5 år senare är jag så less på att inte ha kommit någonvart (inget långvarigt i alla fall) så den här gången skickade jag en egenremiss för jag känner att ingen kan förespråka mig lika bra som mig själv.
Det måste ha gjort susen för nu har jag fått en remiss och väntar på att få fara på gruppträffen. Jag vet ju att en operation ännu inte är i hamn och det är där jag har funderingar.
Om det står och hänger på vad jag säger till läkarna, att det är det avgörande för en operation, hur ska jag då bäst uttrycka mig?
Jag har sett att det finns en remissguide på levdittliv.se men jag vet ju inte vilka svar som är de "rätta". Vad är det man bör och inte bör säga som kan vara avgörande?