Anonym (Anna) skrev 2017-07-31 13:51:06 följande:
Du har snöat in på att iq-nivå är det enda svaret på att man inte klarar matte. Svårt att ändra spår eller tänka bredare. Svårt att sätta dig in i någon annans situation. Om jag skulle vara lila snabb med att sätta etikett på folk som du är så skulle jag säga att du är autistisk.
Jag har aldrig förstått mig på allt daltande och kringpratande här i Sverige, man ska prata runt allt och får aldrig nämna elefanten i rummet, inte ens på familjeliv.
Varför kan man aldrig få säga saker som de faktiskt är i vårt land?
Om du är 25 år gammal och gör ditt absolut bästa så bör du klara av matte b utan problem, som jag sa tidigare räcker det att göra likadant som exempeluppgifterna i boken, dvs kopiera tillvägagångssättet. Och klarar man inte av det så är det alarmerande. Jag tror ta me fan att du skulle kunna träna upp en schimpans att svara rätt på g frågorna i matte b kursen. Och klarar man inte av det försök efter försök så har man förmodligen en väldigt låg iq, som jag sa tidigare... I Sydkorea gör 11 åringar det som motsvarar vår matte b kurs i gymnasiet, och de klarar det galant.