• Hjälpmej

    Förstörd bikinilinje

    Hej!

    Nu behöver jag er hjälp, endast seriösa tack!! Det är såhär att jag har grova problem med min bikinilinje... jag har googlat och läst och sökt på hela internet om det här men jag börjar verkligen tro jag är ensam om detta.

    Mitt problem: min bikinilinje är förstörd, det är nog det enda rätta ordet. Efter många år av rakning och nu på senaste tiden vaxning och pinsett ser det väldigt väldigt fult ut vid bikinilinjen.

    Och med bikinilinjen menar jag inte mitt underliv eller venusberget utan låren nära underlivet, ni vet?

    De är prickiga och inåtväxta hår.. det är totalt kaos OCH JAG VET INTE VAD JAG SKA TA MIG TILL. Snälla, om nån känner igen sig, snälla ge mej lite av din tid skriv hur gör du? Jag vill inte visa mej på stranden, för det är inte snyggt. Och nej jag vill inte ha hår där istället för prickar. Och ha in mind att jag har testat det mesta, ny rakhyvel varje gång, raka medhårs (hur fan kan det funka lika hårig som innan om jag rakar medhårs), skrubbat, krämer... det här ger mej sån stress..

    om det inte finns nått sätt att få det att försvinna, hur täcker man det isf? Jag har testat med concealer och foundation men det funkar absolut inte. Kan kanske någon läkare hjälpa mej?

    Snälla jag ber er, jag behöver er hjälp.

  • Svar på tråden Förstörd bikinilinje
  • Ingrediensen

    Du är som du märker definitivt inte ensam! För mig funkar bara en sak, trimmer som alltså inte rakar håret helt jämns med huden, utan de känns fortfarande lite men syns inget. Varken epilering eller vax och definitivt inte rakning funkar för mig, allt ger röda fula prickar, så detta är tyvärr enda alternativet men ser numera fint ut.

  • bebis2018

    Jag har samma problem och testar just nu som föregående talare skrev att trimma det så det inte syns. allt annat ger mig prickar och inflammationer. likadant på benen... under armarna får jag ingenting. Så avis på alla som har så fina ben och bikinilinjer... jah mår så dåligt av detta att jag alltid går i jeans även på sommaren :(

  • Hanky Panky

    Känner verkligen igen mig. På mig går min fula hud ganska långt ner på insida lår, så jag kan inte ens ha korta shorts på sommaren. Och blir inte brun där hur mycket jag än solar.

    Jag vaxar eller epilerar, det funkar absolut bäst. Mellan varven trimmar jag med ladyshave. Rakhyvel går bara inte. Får ju inåtväxta hårstrån dock, och dom fläckarna försvinner ju inte utan tar månader att läka. Och det är inte bara jag som ser det, har fått kommentarer från familjemedlemmar. Så jag hatar att gå i bikini Rynkar på näsan

  • Ingrediensen
    Hjälpmej skrev 2017-07-31 22:48:08 följande:

    Men då undrar jag av dig, har du mörka grova hårstrån? Funkar det för alla hårtyper?


    Ja, jag har mörka strån, funkar ändå!
  • Anonym (socker)

    Jag brukar "sockra" . Det fungerar ungefär lika som vaxning men ska vara mildare. Fick också tipset av den som gjorde sockringen att man skall torrskrubba huden, innan dusch,  detta skulle förhindra just inåtväxtra hårstrån. Sockringen håller ca 3-4 v. Man kan köpa och utföra hemma, men kräver lite övning. Finns instruktionsvideor på nätet.

  • Anonym (Kräm)

    Hade samma problem, nu använde jag bara kräm. Tar bort ner till rötter och inga prickar.

  • Browneyedgirl

    Jag fick problem med röda prickar efter att jag använt Veet vaxremsor EN gång. Tog över ett år att läka. Mitt råd är att du enbart använder de allra bästa produkterna, helst på salong. Vaxa eller använd sugaring-metoden (har ingen erfarenhet av epilering så jag nämner inte det). Ett bra märke på vax och vårdande produkter är Outback Organics. Deras Bush Balm använder man efter vaxning och är väldigt vårdande. Köp här: www.essentialbeautysupplies.co.uk/waxing/outback-organics/bush-balm-250ml-219

    Så:

    1. Raka aldrig mer

    2. Använd bara vaxprodukter av salongskvalitet och vaxa inte samma område två gånger på raken. Om det är hår kvar efter att du tagit en gång med vax, ta med pincett

    3. Använd inga onödiga produkter som kan irritera, alltså ingen brun-utan-sol, foundation eller annat.

    4. Peela med en mild peeling en gång i veckan

    5. Smörj området med en vårdande kräm utan parfym

    6. Ha inte trosor som ligger mot ljumskarna dvs vanligs trosor, utan hellre boxer som inte skaver. Sov utan trosor

    7. Pilla inte på inåtväxta hår. Försök inte gräva fram dem med pincett. Peela försiktigt istället så kommer de fram tillslut. Om du får en inflammerad hårsäck, badda med alsollösning

    8. Ha tålamod. Huden kommer troligen återhämta sig men det kan ta lång tid.

  • Majken03

    Låt huden vila o läka. Sen vaxa på seriös salong. Peela innan vaxning. Efter vaxning badda med klorhexedin och smörj med kortison. Sen när det läkt efter vaxningen använd skrubbhandske varje gång i duschen. El peela där du vaxat. Skrubb/peelingen gör så att håren inte växer inåt. Klorhexidin och kortison gör att inga bakterie tar sig in när det är nyvaxat och känsligt.

  • Anonym (-)

    Hej!!

    Jag har/haft samma problem som du i typ 1-2 års tid. Man är ju rädd för att visa sig i bikini/trosor. Har haft inåtväxta hårstrån och massor utav prickar framför allt på ljumskarna.

    Har testat ALLT! Har till och med fått två olika sorters antibiotika av läkaren som inte hjälpt ett skit. Har även fått kortison att smörja in med, vilket inte hjälpt heller. Har testat vaxning, epilering, rakning, olika produkter... under 1-2 års tid utan att bli ens förbättrad. Men NU! Ska jag komma med en mirakelkur (har i alla fall funkat för mig).

    Har använt en sån elektrisk rakapparat att ta bort håret med. Sedan använder jag produkten ?ingrow go? från Skindoctors. DEN HAR RÄDDAT MITT LIV! Jag vet inte riktigt hur den fungerar, men det är en jättestark, ättikluktande vätska som man smörjer på med hjälp av en bomullstuss 2 gånger om dagen. Sedan smörjer jag in med body butter för att huden blir jättetorr. Jag brukar aldrig ?hypea? om en produkt men denna är helt fantastisk. Testa den

Svar på tråden Förstörd bikinilinje