• Malva78

Hålla tal på egen födelsedag, tips!

Jag fyller snart 40 och ska ha en fest för släkt. Jag kommer från en släkt som inte så ofta håller tal, men jag skulle ändå vilja hålla något kort. Dock är jag inte alls van vid detta. Söker lite tips på hur man kan börja och vad det isåfall kan handla om? 

• Svar på tråden Hålla tal på egen födelsedag, tips!
  • Kjell2
    Malva78 skrev 2017-08-01 07:33:47 följande:

Jag fyller snart 40 och ska ha en fest för släkt. Jag kommer från en släkt som inte så ofta håller tal, men jag skulle ändå vilja hålla något kort. Dock är jag inte alls van vid detta. Söker lite tips på hur man kan börja och vad det isåfall kan handla om? 

Vad vill du säga?
  • Malva78
    Kjell2 skrev 2017-08-01 08:16:53 följande:
    Vad vill du säga?
    Vad är brukligt att säga? Jag har tyvärr aldrig hållit tal innan. Vill bara ha lite tips på vad man kan prata om osv. 
  • Kjell2
    Malva78 skrev 2017-08-01 09:10:00 följande:

Vad är brukligt att säga? Jag har tyvärr aldrig hållit tal innan. Vill bara ha lite tips på vad man kan prata om osv. 

Har du inget att säga håll tyst.

Är du värd hälsa alla välkomna i början.
  • Minimalen

Det var första gången jag hört talas om någon som ska hålla tal på sin egen födelsedag. Det brukar ju vara någon gäst som gör det. Så önska dem bara välkomna.

• Kjell2

En variant är att du på slutet tackar alla för att de kom, uppvaktning och presenterna.

Svar på tråden Hålla tal på egen födelsedag, tips!