Hemsk biomamamma
Hoppas någon orkar ta sig tid att läsa hela inlägget trots snabbt och slarvigt skrivet :)
Har en sambo sen några år tillbaka som har en son på ett par år sen tidigare. Vi har det jättebra och väntar nu barn tillsammans, men till problemet:
Sonens mamma gör vår tillvaro stressig och fylld med drama och konflikter. Jag vet inte hur vi ska gå tillväga för att kunna leva ett lugnt liv tillsammans, jag sambon och barnet. (Mamman måste självklart vara en del av våra liv tills barnet är äldre men kanske inte såhär)
Biomamman försöker konstant hitta fel i min sambos sett att vara förälder och kritiserar honom för precis allt. Även jag får en massa smutskastning på mig, trots att jag gör allt för att sonen ska ha det bra! (Vilket han också har)
Lite exempel på vad hon kan hänga upp sig på:
Hon gnäller över allt vi gör eller inte gör. Är vi hemma en dag så är det fel och tråkigt för barnet och om vi åker på utflykter så kan det vara fel för att barnet behöver lugn och ro.
Vad sonen äter hos oss.
När sonen vaknar på morgonen.
En dag ringde hon oss och påstod att sonen inte fått varken mat eller dricka hos oss på hela dagen eftersom att han minsann svepte i sig ett stort glas med jordgubbssaft när han kom hem.
Om pappan eller jag säger till sonen om han gjort fel (som att slå, eller svära) då kan hon bli arg och tycka att vi ska låta sonen vara. Han är ju bara ett barn..
Hon kan ringa sent, VÄLDIGT sent på kvällen när vi gått och lagt oss för att skälla eller kritisera.
Hon vill dessutom att pappan ska betala en massa för barnet, trots att han betalar underhåll och hon har hela barnbidraget. (Barnet är här väldigt ofta)
Hur löser man detta på bästa sätt? Är så trött på att behöva gå på nålar här hemma!