Inlägg från: Dendäratjejen |Visa alla inlägg
  • Dendäratjejen

Orolig för missfall v.6

Jag är så himla orolig. Jag är gravid i vecka 6 (5+4). I söndags eftermiddag fick jag en blödning som kom och gick under 2 timmars tid. Det kom endast blod inga klumpar eller liknande. Det kom inget mer blod förrän igår kväll då kom det vad jag tror var rester från förra blödningen eftersom det var brunt. Har haft det likadant idag. Jag och min Sambo hade sex på lördagen den 29/7 så jag undrar om det kan ha någon påverkan? Jag ringde och pratade med min barnmorska igår som lugnade mig med att det inte behöver betyda MF utan att det kan bli så i början av graviditeten. Jag fick en tid till en läkare som ska göra ett VUL nästa torsdag den 10/8. Men är så himla orolig att de inte ska se något på VUL. Är det någon som har haft något liknande?

• Svar på tråden Orolig för missfall v.6
  • Dendäratjejen

Jo det vet jag, det kan ju vara kvar ett tag i kroppen. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag känner. Jag har molvärk, ont i brösten och små brunaktiga flytningar/blödningar. Fortfarande ingen blödning med klumpar. Hade även morgonillamående igår morse. Men känner bara en extrem hopplöshet efter det nya testet. Min sambo försöker få mig att tänka positivt och säger att "hon" finns kvar där inne men jag blir bara mer frustrerad. Han ringde till en BM som sa att man inte kan gå efter att ett gravtest som blivit svagare. Men vad ska man tro när testet jag tog i måndags var starkt och några dagar senare svagt. Jag vill verkligen vara gravid och få ett barn så himla mycket, har längtat i många år.

• Dendäratjejen

Jag ringde till min barnmorska i morse och berättade att jag hade haft ont på min högra sida sen igår kväll och hon sa att jag omgående skulle åka till akuten, vilket jag gjorde. Där konstaterades att det var tomt i min livmoder alltså missfall :( .De kunde inte utesluta att det är utomkveds så jag ska ta ytterligare blodprov på söndag och på efterkontroll. Håller tummarna nu på att det inte är utomkveds.

Känns skönt att äntligen få veta hur det ligger till så att man gå vidare och försöka igen efter detta :).

Svar på tråden Orolig för missfall v.6