• 180214

Ivf rmc linköping hösten 2017

Hej alla härinne! Jag har backat och läst lite om er. Känns som att det dags att skriva lite???? Jag är just nu ruvare (rd 2) efter min fösta ivf någonsin, som jag gjort på RMC. Jag och mannen bort i Jönköping och distansstimuleras från Mayamottagningen. Allt har gått bra tycker jag, förutom all nedrans väntan såklart... i maj -17 tog de emot oss som patienter i Linköping, i aug var första samtalet, jag vägde för mkt och fick inte börja förrän jag gått ner tio kilo. I oktober var det sen uppstart med korta protokollet men min kropp verkade inte reagera på Orgalutran överhuvudtaget så jag fick för tidig ägglossning med typ 20 ägg... Försöket fick avbrytas. Sen kom mensen en dag för sent och vi fick vänta till efter jul med nästa försök. Knäckande! Nu har vi kört långa protokollet och det har funkat kanon, fick ut 15 ägg varav 11 befruktades normalt. Fick i måndags tillbaka en fin blastocyst och väntar nu med spänning på brevet med info om ifall några kunnat frysas. Jag har kraftfull PCOS. Jag hoppas på att tråden kan vakna lite igen, hade varit så kul att gå dela erfarenheter med er RMC- kämpare!

• 180214

Vad spännande med äggplock! Jag var supernervös innan men tyckte att det gick över förväntan. Det gjorde ont på ena sidan eftersom den äggstocken låg långt upp i magen, och dit verkade ingen bedövning nå. På andra sidan gjorde det inte alls ont. Tack för välkomnande och GRATTIS ni som plussat!

• 180214

Vad spännande med ruvning och hemmaverkstad! Jag har plussat, känns helt sjukt. Har testdag på fredag men blastocysten som återfördes verkar ha satt sig snabbt för jag plussade på rd 7. Crazy! Tyvärr har jag blivit överstimulerad vilket visade sig på rd 10 då jag blev så dålig att jag fick åka in till akuten. Låg inlagd på Ryhov två dygn och är inte bättre tyvärr... Har ont ont och har gått upp 4 kg vätska, magen är som en stenhård ballong. Äggstockarna mäter 9 resp 10 cm (mot normala 3 cm) och jag mår illa som tusan. Detta är verkligen läskigt.... Så jag är glad men har inte riktigt kunna tänka på plusset. Galet. Hoppas, hoppas ni slipper överstimuleringssyndrom. Receptet för min var nedreglering med Suprecur, sprutor Puregon 200ie hela sprutperioden och sedan en Ovitrelle på det. Watch out! Håller tummarna för er alla, lycka till med bebismakandet.

• 180214

Vet inte om det påverkar graviditeten, efter ca 1000 timmars goooglande i ämnet tolkar jag det som att missfallsrisken är högre om man får allvarlig form av överstimulering, inte annars. Jag har ?bara? måttlig så jag hoppas att det inte är nån fara... Däremot är jag ju gammal från början så redan där ligger jag ju risigt till gällande missfall. Och tjock är jag också. Försöker ta en dag i taget, men det är oroligt såklart. Men man är ju såklart ett steg närmare med ett plus (måste försöka peppa mig själv att va positiv här...)

• 180214

Tack fina du! Jag känner peppen! Nej då, så tänkte jag inte ens.

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017