Inlägg från: Anonym (dream on) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dream on)

Rädd att förlora min tjej eller bli sårad

Självklart kan man ha manliga nära vänner och det kanske är obefogad svartsjuka men det jag hakade upp mig på i ditt inlägg är att hon försökte dölja kontakten till en början. Är du ofta svartsjuk så att hon skulle ha anledning att göra så för att inte oroa dig? Om inte tycker jag att just det verkar lite suspekt och det är också något ni bör kunna tala om. Hon ber dig lita på henne samtidigt så verkar hon inte varit helt ärlig och öppen om sin nya kompis från start. Det är man väl om det bara är en vän? Men sen är ju människor olika.

Hon kanske kickar på bekräftelsen och uppmärksamheten. Sån är jag själv dessvärre, kan ögonflirta och så, fast med okända män. Det beror i mitt fall på att jag inte känner mig speciellt bekräftad i mitt förhållande och att jag har låg självkänsla av och till ( inte vackert men sant). Finns ju också tjejer som går igång på att de vet att killen blir svartsjuk, att det är en bekräftelse i sig. Jag tycker ni ska snacka ändå. Ta det lugnt, beskriv i jag-termer hur du känner det. Sen är det upp till henne hur hon väljer att hantera informationen.

Svar på tråden Rädd att förlora min tjej eller bli sårad