• Ylvagard

Vad ska jag göra?!

Som rubriken lyder behöver jag hjälp med vad jag ska göra i en situation som jag befinner mig i. En situation som är bisarr, påfrestande och som gjort mig väldigt ledsen de senaste dagarna.  Ska försöka hålla mig kort men det är nog svårt... Tack på förhand!!!

Jag dejtade en kille och har gjort det i snart två månader. Kort tid, jag vet men på denna tid har vi varit med varandra väldigt mycket, han har sagt väldigt fina saker till mig, vi har åkt iväg på en weekend till Köpenhamn, han har sagt rakt ut att han tycker om mig och bara kunnat stanna när vi går mitt på stan för att pussas och han vill alltid hålla handen. Det kritiska momenten var när han skulle åka utomlands med sin bror, två veckor och jag skulle i samma veva åka utomlands med en väninna. Han sa att han skulle sakna mig och att vi skulle höras varje dag. Sagt, och gjort. Tills de tre sista dagarna av de två veckorna. Helt tyst. Inget svar på om vi skulle ses dagen vi hade bestämt när jag hade kommit hem och jag bestämde mig  (efter att inte fått svar på flera sms) därför för att avsluta det.

Skrev därför ett sms där jag uttryckte att det var tråkigt att inte ses något mer, speciellt eftersom jag inte förstod varför. Att jag verkligen tyckte om honom bla bla och att han fick ta hand om sig..

Han svarar då att han har familjeproblem. Att resan blev ett helvete i slutet med brodern och att han mår dåligt.  En del av mig tänker "yeah, right" samtidigt som det makes sense.

Jag har frågat honom två ggr om vi inte ska ses mer. Han kringgick frågan första gången och skrev bara att "han känner sig kass som inte berättat något för mig tidigare men att det är för känsligt för familjen att prata om".  På det sista smset jag skrev och återigen undrade så svarade han inte ens..

Han har ju världens bästa läge att bara isf skriva "det är mkt just nu så det är nog bäst att vi inte ses mer". Varför gör han inte bara det? Eller ska jag bara ge honom tid?

När jag skriver och läser mitt inlägg här nu så skriker det ju bara "he's just not that into you". Men jag känner att jag liksom inte bara kan släppa detta. OM han nu mår dåligt vill jag bara finnas där för honom, känner liksom att han inte bara kan behandla mig hur som helst genom att sluta svara och inte ens ge mig ett konkret svar på om jag ska gå vidare. Vi var praktiskt taget ihop med tanke på ur mkt vi sågs, vår resa, allt vi sagt till varandra.  

Jag får sådana sjuka tankar att jag ska åka hem till honom, sitta utanför hans port bara för att få träffa honom och kunna få svar, alternativt ett ordentligt avslut. - Dålig idé eller? Hur annars ska jag kunna få tag i honom? :( Får panik och kan inte tänka på något annat. 

Snälla ge mig lite råd. Ni har varit så fina när min hund gick bort och jag var tvungen att skriva av mig så hoppas på samma pepp och bra svar denna gång. TACK! 

• Svar på tråden Vad ska jag göra?!
  • Schack73

Ge honom tid och skriv att du finns där om han vill prata eller ses, samtidigt som du försöker aktivera dig med vänner och roliga saker. Har han inte hört av sig på nån månad kan du nog börja gå vidare.

• Dahliq76

Spontant tänker jag såhär: jag har träffat en person jag tycker och bryr mig om, en massa skit händer på annat håll, vad gör jag? Struntar jag i att svara på flera sms från personen jag gillar eller ignorerar jag henne tills hon får nog? Jag tror inte jag hade ignorerat det, jag hade vart ärlig och svarat direkt att det är väldigt rörigt men är det ok om vi ses om nån vecka när saker har lugnat ner sig? Det är liksom det normala, nu har han smusslat runt, struntat i att svara och berätta inte vad i hela friden brorsan har gjort som är så hemskt. Han vill att du ska tycka synd om honom utan information så att han själv slipper ta ansvar. Det luktar skumt lång väg!

Nä, skydda dig själv och kontakta honom inte mer. Det finns underbara killar därute som inte ljuger för sina tjejer. Du förtjänar bättre!

• Ylvagard

Precis min tanke... Jag hade ju inte velat något hellre än att höra av mig till den jag tycker om när något hemskt händer. Skumt, eller hur? Min morfar hamnade faktiskt på sjukhus igår och då kände jag inget hellre än att höra av mig till honom. Berättade om morfar och om vi kunde ses (han bor precis vid sjukhuset nämligen) men fick inte ens något svar. Snacka om att det sved. Får helt enkelt försöka att gå vidare hur ont det än må göra. Tack för era svar, ni är bäst! 

Svar på tråden Vad ska jag göra?!