• humlan24

Psykyiskt sjuk?

Jag har råkat ut för en person som gör allt för att förstöra mitt liv. Hon hämnas och försöker trycka ner mej. Är svårt att undvika henne då det är en jobb relation. Hon har alla andra på sociala medier men vill inte ha mej där och hon pratar med alla andra utom mej.

Någon med tipps på hur jag kan göra?

• Svar på tråden Psykyiskt sjuk?
  • äldreochklokare
    humlan24 skrev 2017-08-07 09:10:49 följande:
    Hej! Ok. Blir såklart jätte ledsen , känner mej utanför . Hat pratat med chefen i slutet på förra veckan . Hon sa att de är hon som väljer vilka hon har på sociala medier. Enligt hennes chef så är det inte ok. Antingen har man alla där eller så säger man att ingen från jobbet.

Tack för ett bra svar :)
    Fast det kan inte en chef bestämma egentligen. En del av mina kollegor vill inte vara på Fejan så då kan jag inte lägga till dem ens om jag ville. 
    Det chefen ska agera på är om hon mobbar dig på jobbet. 

Det är inte barn vi pratar om, och som sagt sociala medier kan inte en chef styra över. Skillnad om hon skriver skit om dig som du inte kan se men som du får veta via andra, då kan du anmäla detta som trakasserier tex. Jag menar, är det totalt uppenbart att hon fryser ut dig med flit så är det via jobbet man får gå. Chefen, facket, prata med andra kollegor om de har märkt något osv. 
  • Mortiscia80
    humlan24 skrev 2017-08-07 09:10:49 följande:
    Hej! Ok. Blir såklart jätte ledsen , känner mej utanför . Hat pratat med chefen i slutet på förra veckan . Hon sa att de är hon som väljer vilka hon har på sociala medier. Enligt hennes chef så är det inte ok. Antingen har man alla där eller så säger man att ingen från jobbet.

Tack för ett bra svar :)
    Fast det är ju faktiskt helt upp till dig vilka du vill ha där och inte! =) Som andra har skrivit så är det ju trakasserierna chefen ska bry sig kring och agera mot! :o
  • Litet My

Är man psykiskt sjuk för att man inte vill ha alla kollegor på sociala medier?

• humlan24
    Litet My skrev 2017-08-07 18:20:24 följande:

Är man psykiskt sjuk för att man inte vill ha alla kollegor på sociala medier?

Som jag skrev var jag otydlig. Läs tråden.
  • Litet My
    humlan24 skrev 2017-08-08 08:09:06 följande:
    Som jag skrev var jag otydlig. Läs tråden.
    Tycker det låter mer sjukt att reagera så starkt för att kollegan inte vill ha en på FB faktiskt
  • Froken Lokens

Du har alltså gått till två chefer och beklagat dig för att hon inte lägger till dig på sociala medier?

• Litet My
    humlan24 skrev 2017-08-08 18:00:07 följande:

Ni har inte hela bilden .

Vi har dem bilden du själv valt att förmedla
  • humlan24
    emmakatta skrev 2017-08-08 19:41:40 följande:

Varför vill hon hämnas?

Det kan jag inte gå in på.
  • Dumbledore
    humlan24 skrev 2017-08-08 22:08:30 följande:

Det kan jag inte gå in på.

Haha! Alltså, du berättar en historia och vill ha tips. När någon försöker hjälpa så hävdar du att den inte har hela historien och att du inte vill berätta mer. Jag begriper inte riktigt vad det är du vill ha ut av tråden?
Svar på tråden Psykyiskt sjuk?