• Binabus

Clearblue test, hjälp!

Efter så många års längtan efter en litet bebis är äntligen kommen :D

Fick ett plus på stickan igår, så tog ett clearblue digitalt test oxå då stod de att jag va "gravid vecka 2-3"

Så testa jag idag, då visar den veckan 1-2.

Någon mer som vart med om de? Vilket av dom skall jag lita på ?

Skall ringa BM när dom öppnar. Men jag fattar fortfarande inte att de är sant. Trodde inte min kropp funka efter ett x antal år med minipiller ????

• Svar på tråden Clearblue test, hjälp!
  • alade

Har du haft regelbunden mens? Utgå från den i sådana fall!

Och CB digital finns det många trådar om just då veckoindikatorn inte stämmer, så du är inte ensam om det. Försök att låta bli att testa mer med såna om det går att hejda dig.

• Binabus
    alade skrev 2017-08-04 08:57:43 följande:

Har du haft regelbunden mens? Utgå från den i sådana fall!

Och CB digital finns det många trådar om just då veckoindikatorn inte stämmer, så du är inte ensam om det. Försök att låta bli att testa mer med såna om det går att hejda dig.

Okej, tack för svar! Ja jag har regelbuden mens, de va därför jag blev så paff när mensen va 3 dagar sen denna månaden vilken den ALDRIG brukar vara och hade/har som mensvärk. Men visade ett plus :D

Hade min sista mens 7 Juli, så hade ägglossning 18 juli.
  • EpicNurse

Frågan är ju snarare varför du testade med veckoindikator idag igen?

Anledningen till att du fått olika resultat är för att urinen varit olika koncentrerad.

Det är bättre att utgå ifrån din sista mens för det är det barnmorskan kommer göra!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Binabus
    EpicNurse skrev 2017-08-04 09:18:01 följande:

Frågan är ju snarare varför du testade med veckoindikator idag igen?

Anledningen till att du fått olika resultat är för att urinen varit olika koncentrerad.

Det är bättre att utgå ifrån din sista mens för det är det barnmorskan kommer göra!

Det va för jag ville vara helt 100 på att jag va gravid, för min kille ville oxå att jag skulle ta ett extra test. Men har pratat med BM nu. Och om de stämmer så är jag i vecka 5 (4+3).

Du behöver ju inte skriva så elakt. Detta är min första graviditet.

Min sista mens första dag va 7/7.
  • Rebecca1987

Hej och Grattis till pluset!

Jag gjorde också ett test med veckoindikator. Men sen på första ultraljudet visde de annat. Då sa barnmorskan att ägget kunde tagit tid på sig innan de fastnade i livmodern. Där av att de blir olika svar på prover.

Lycka till.

• Binabus
    Rebecca1987 skrev 2017-08-04 11:51:55 följande:

Hej och Grattis till pluset!

Jag gjorde också ett test med veckoindikator. Men sen på första ultraljudet visde de annat. Då sa barnmorskan att ägget kunde tagit tid på sig innan de fastnade i livmodern. Där av att de blir olika svar på prover.

Lycka till.

Tack :) okej okej då vet jag :)
  • EpicNurse
    Binabus skrev 2017-08-04 10:18:09 följande:

Det va för jag ville vara helt 100 på att jag va gravid, för min kille ville oxå att jag skulle ta ett extra test. Men har pratat med BM nu. Och om de stämmer så är jag i vecka 5 (4+3).

Du behöver ju inte skriva så elakt. Detta är min första graviditet.

Min sista mens första dag va 7/7.

Fast det var inget elakt i det jag skrev?
  • Binabus
    EpicNurse skrev 2017-08-04 12:30:59 följande:

Fast det var inget elakt i det jag skrev?

"Frågan är ju varför du testa med veckoindikator igen?" Tyckte de lät lite tyket sagt, och sen varför skulle jag inte göra de ?! Ett test av samma märke skall väl ändå ge samma resultat dagen efter? Skillnaden va att jag testa första gången på eftermiddagen och idag på morgonen.
  • EpicNurse
    Binabus skrev 2017-08-04 13:53:47 följande:

"Frågan är ju varför du testa med veckoindikator igen?" Tyckte de lät lite tyket sagt, och sen varför skulle jag inte göra de ?! Ett test av samma märke skall väl ändå ge samma resultat dagen efter? Skillnaden va att jag testa första gången på eftermiddagen och idag på morgonen.

Ja och det var just av den anledningen jag undrade varför man vill ta samma test en gång till redan dagen efter. Stickor med streck hade jag förstått för då kan man ju vänta sig en stegring, men inte med det digitala! :)
Svar på tråden Clearblue test, hjälp!