Inlägg från: MammaBella |Visa alla inlägg
  • MammaBella

Allmän tråd om matlagning

Vixen90 skrev 2017-08-06 02:53:53 följande:
    Angående sås:

Citygross färdiga kalla bearnaise är god. Tillagas inte alls. Bra att ha hemma.

En utmärkt kall vitlökssås gör man på 1 burk naturell creme fraiche, 2-3msk sweet chilisås och så många vitlöksklyftor man törs. Tar knappt 10 min. Bara svänga ihop.

Annars är Jensens whiskysås god. Värmes med grädde. Snabbt och lätt.

Alternativ 4 är en snabb varm sås på 1msk röd pesto, 2-3dl grädde och lite köttbuljong/fond (och hackade soltorkade tomater om man orkar.)

Sås är liksom all mats mittpunkt. Det är det viktigaste. Det mesta som är halvtråkigt går ju ner med en grym sås till. Jag älskar sås! Lycka till!
    Citygross bea ska vi ha ikväll till marinerade fläskkarrén. Första gången jag provar den
  • MammaBella
    Anonym (mor) skrev 2017-08-09 06:09:14 följande:
    Jag vet att matlagning är att hålla ett recept men det är ngt hos mig som saknas. Pulled pork känns som en riktig överkurs för mig, men tack för tipset. Ärligt talat så tror jag efter en del tankemöda att det bara(inte bara för mig) blir en kall vanlig kycklingsallad med ngt gott bröd till (köpebröd för jag kan inte baka heller)
    Varför inte köpa en färdigmarinerad kyckling som du bara slänger in i ugnen och serverar med potatisgratäng (färdig från typ "Peka")
    Till serverar du en sallad med tomater, gurka paprika rödlök och fetaost.

Fuskmiddag med kärlek...
Svar på tråden Allmän tråd om matlagning