Har någon haft slemsäcksinflammation?
Jag har fått olika diagnoser av olika läkare och ingen verkar kunna få bort eländet. I två år har jag haft ont i benen, så gott som permanent med olika svårt. Det känns lite som ischias, ibland har jag mer i det ena benet, ibland i det andra. Ibland känns det mer direkt i höften (verkar komma därifrån), ibland strålar det ut till knät eller ännu längre ned. Om jag sitter för högt, så att fötterna inte står fast på golvet, gör det mer ont efter ett tag.
Första läkaren sa att det var artros i ländryggen. Fick inflammationshämmande medicin som hjälpte ganska bra, men gav mig astma-besvär. Sedan har jag fått rådet att hålla igång, röra på mig.
Jag gick till en ortoped för att kolla om det fanns nån ny behandling. Och då tyckte ortopeden att läkaren har haft fel, att det inte alls artrosen som är orsaken till smärtan, utan att det är en slemsäcksinflammation. Han klämde på min höfter/lår och han hittade ju rätt ställe. Det var ju där det gjorde ont. Så nu ska jag göra motsatsen: INTE träna, värma med vetekudde, bada, m.m. Och om det inte är borta om 4 veckor kan jag få kortisonsprutor.
Jag skulle vilja höra av nån som har haft slemsäcksinflammation eller som har haft ont i höfter/ben av annan anledning. Jag vill få klart för mig själv vad jag tror det är.