• Jossan.augusti2017

    bebis som bara sover och vaknar ej för mat

    Hej! Min dotter är 9 dagar. Hon sover heeeela dagarna och jag måste väcka henne för att amma. På nätterna är hon vaken mycket men inte alls dagtid. Är detta normalt? Känner mig orolig men BB säger bara att bebisar sover mycket.
    Jag väcker henne var 3e timme för amning.
    Tacksam för svar och era erfarenheter!

  • Svar på tråden bebis som bara sover och vaknar ej för mat
  • Jag är bara jag

    Helt normalt så länge blöjorna är blöta! Torra blöjor= fått i sig för lite och är apatisk. Att de vänder på dygnet är också normalt.

  • lövet2

    Ja, det är normalt. Många barn har en felvänd dygnsrytm när de föds, så de är piggare på nätterna än på dagarna. De sover också väldigt mycket de första veckorna.

  • LAzon

    Går hon upp i vikt och växer som hon ska skulle jag definitivt låta bebisen sova!!! Passa på att sova du med. Om några veckor/månad kommer mönstret ändras och du kommer tänka tillbaka på tiden när bebisen sov ;)

  • GAndrea

    Bröstmjölken innehåller mer socker på kvällen så bebisen blir pigg och mer fett på morgonen så bebis blir trött. Helt tokigt och bakvänt. Men det rättar till sig tilla slut

  • Snuttis2

    Har en 10 dagar gammal bebis o känner igen mig lite i din text ! Han sover flera timmar på dagen, gärna i babynestet och är lugn. Men är vaken större Delen av natten, knorrar, snuttar, bajsar och vill bara vara i famnen! Pappa får inte hjälpa till!

    Vi försöker sova skift så jag tar nätterna o sover några omgångar på dagen , han fixar del av dag o mkt praktiskt hemma!

    Det funkar nu men vi får se hur det blir när maken ska tillbaka till jobbet !

    Då lillplutt kissar o bajsar regelbundet så utgår jag ifrån att han får i sig tillräckligt? Första barnet så varje dag o ny sak är en lärdom!

    Prioritera din sömn, så du orkar! Jag passade på att plocka o städa när han sov första dagarna ! Vilket var idiotiskt - känns mkt bättre nu när jag istället går undan o vilar !

Svar på tråden bebis som bara sover och vaknar ej för mat