Är detta normalt beteende? (saker jag stör mig på)
Beteende 1: Var på en liten släktmiddag (5 personer) häromdagen, och det skulle drickas kaffe. Vet att värden är en ganska enkel person som normalt sett dricker kaffe ur vilken jäkla mugg som helst. Men en av gästerna ville prompt att det skulle drickas kaffe ur finservisen (som är ärvd från en gemensam släkting). Och inte nog med det, det skulle vara kaffetallrik och kaktallrik och fina skedar. Geezuz. Snacka om att verka fisförnäm - nej, tacka vet jag folk som är nöjda med att sörpla kaffe ur vilken gammal skruttig (och icke matchande!) mugg som helst, med kakan direkt på bordet. Det är gäster som får stämningen att kännas avkopplad och trevlig och inte fisförnäm och spänd.Beteende 2: Jag har en bekant som vägrar använda paraply när det regnar. Får inget vettigt argument ur honom, han bara "tror inte på paraplyer" säger han (med lite självironi eftersom jag har hånat honom för det många gånger). Nu har jag lagt märke till flera andra som beter sig likadant. Vid ett tillfälle skulle jag gå en promenad med några bekanta, och det regnade redan innan vi gick utanför dörren. Erbjöd några av de paraplyer som finns i förstukvisten, och alla utom en tackade ja. Ja, vad händer sen? Snubben som inte ville ha något paraply går omkring med huvan uppdragen och verkar besvärad av regnet som tilltar under promenaden. Såg inte njutbart ut för fem öre, medans vi andra avkopplat kunde njuta av en torr promenad i regnet med våra paraplyer.
Vad är det för fel på dessa människor?? Är detta normalt beteende??
(tråden är lite på skoj, men jag undrar faktiskt också varför dessa typer av personer gör som de gör)